Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

krisv

Lid
  • Items

    47
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

krisv's prestaties

Vaker hier

Vaker hier (2/8)

  • Conversatie starter

Recente badges

  1. Dankbaar voor dit forum. Echter, vorige week reactie gegeven op bovenstaand bericht. Mag ik nog enig weerwoord verwachten ?
  2. - dür op 23,5 - alps op 19,2 (lnb's tussentijds ook gewisseld) - disecqs vervangen , kabels en connectoren na disecqs vervangen (immers 13 + 18V tot net voor aansluiting disecqs - aan lnb's werden deze waarden totaal niet meer gemeten ) - update openpli naar 7.3 (voorheen 4.0) - schotel uitgericht (op 23,5) via signaalzoeker (verticalen ok - horizontalen komen SOMS door) - telkens ontvanger correct uitgeschakeld (afzetten met ab, dan knop achteraan uit) bij losdraaien connectoren. Bij het terug opstarten van de ontvanger kan ik in eerste instantie enkel fallback tuner terugvinden; tunerconfig. dus niet zichtbaar op betrokken instelscherm. Bij een 2de maal opstarten (weerom eerst correct afsluiten) is scherm tunerconfig. 'terug' beschikbaar. (te weinig geheugen ?) tuner A = disecq 1 : 23,5 / disecq 2 : 19,2 ku (ook reeds gewisseld) Tuner B = tuner A 1 x (op min. 7 pogingen) gelukt om fastscan tv vlaanderen te activeren.
  3. ga nu wellicht capituleren (dixit drs. ijzerbout) Nieuwe belden kabel, nieuwe disecqs, nieuwe lnb, lnb's verwisseld, mebo870 'voorstel uitgevoerd...Probleem blijft zich stellen. Heb intentie om ab pulse twin 4k aan te kopen. (gezien beperkte meerprijs tov officiële tv vlaanderen toestellen) Echter, lees enkel over een CI slot op dit toestel. Hardware tv vlaanderen dient een CI+ module te zijn. Is dit compatibel met een CI slot of dient het slot eveneens CI+ te zijn ? huidige xtrend werkt met enkel smartcard. (zonder module) Is dit toestel voor mij (als leek) verantwoord ? Kan wel openpli image flashen maar dan hebben we het wel gehad.
  4. installatie werkte vóór het verwijderen van de schotel ook niet optimaal; ook dan reeds problemen met H en V. Morgen haal ik coax-koppelstukken. Met alps wordt 23,5 onmiddellijk gecapteerd ondanks zwakkere satelliet . Wanneer ik dan lnb's verwissel (dus dür in 23,5) vind ik niets meer...
  5. wat kan ik nog meer ondernemen ? - (Belden)kabels gecheckt en f connectors vernieuwd - nieuwe lnb - 2 nieuwe diseqc's - openpli 7 - ontvanger + kabels uitgemeten nog even mbt ab pulse : lees net dat CI+ niet wordt ondersteund (tv vlaanderen) - is dit op te lossen ?
  6. zal ik eerstdaags even uittesten. Intussen ben ik toch even aan het verder kijken voor een nieuwe ontvanger. Na één en ander gelezen te hebben zou ik willen gaan voor de ab pulse 4k twin. Meerprijs voor een VU lijkt voor mij weinig zinvol. Mag ik jullie mening ? AB Pulse 4K UHD PVR Digitale Sat ontvanger Twin Tuner PVR
  7. pfff... 2 nieuwe diseqc's, lnb's (terug) verwisseld. Nog steeds zelfde resultaat.
  8. zal sowieso 2 nieuwe diseqc's plaatsen en dan beide lnb's terug wisselen. Zijn diseqc's van edision betrouwbaar ? Beter bij spaun blijven ? Andere kwalitatieve merken ?
  9. Sprietje, gezien jouw talrijke (gewaardeerde) tussenkomsten begrijp ik volkomen dat je je wellicht niet meer herinnert dat ik deze vraag reeds heb beantwoord. 😉 Betreft idd. een G4 ipv G2 foto lnb's en diseqc's in bijlage
  10. kan een defecte diseqc schakelaar dit probleem veroorzaken ? In dit geval zouden ze beiden defect zijn gezien horizontale transponders op beide astra's het laten afweten. nu = spaun sar 212 F. In welk alternatief voorzien indien probleem effectief kan veroorzaakt worden door schakelaar ?
  11. Soms zijn de horizontale transponders op beide astra's wél te bekijken; echter geen peil op te trekken... hoe kan dit dan ?
  12. - spanning aan beide lnb’s uitgemeten. Vóór diseqc’s : beide kabels (twin) = 19V - aan lnb’s : lnb 1 = 18,7 V / lnb 2 = 0 V (vreemd gezien beide astra's actief) - alle f connectoren verwijderd van kabels en terug ‘vernieuwd’ : spanning blijft identiek aan lnb 1 en lnb 2 (?) Zal wellicht verklaring voor zijn dat op beide disecq’s lnb 2 geen spanning geeft ? resultaat : horizontale transponders soms actief / inactief. Gemerkt dat na het kiezen van een zender met verticale polarisatie de horizontale wel werkt op 19,2. Helaas niet zo op 23,5. andere suggesties ?
  13. Gegroet, Gezien de witte kleur van de schotel eerder groen werd vond ik het niet beter om hem er even af te halen en te reinigen. Je raadt het wellicht al...., gezien ik - zacht uitgedrukt - geen specialist terzake ben lukt het me niet om bij het herplaatsen astra 19,2 en 23,5 terug te vinden. apparatuur : xtrend et 9000 twin – spaun diseqc switch – 1 alps twin (bste5 – 101b) lnb + 1 inverto twin – visiosat bisat g2 Wat heb ik intussen uitgevoerd : gisteren één en ander (terug) gelezen op huidige website azimuth (159,1°), elevation (29,8°) en skew (-3,9°) vond ik terug via dishpointer (zandhoven / belgie) voor astra 19,2. Deze tracht ik eerst te zoeken aangezien blijkbaar makkelijkste te vinden. kompas download op telefoon (toch wel wat verschil tussen verschillende app’s) connectoren in goede staat en correct bevestigd aan lnb’s, switch en ontvanger input ontvanger : zie bijlage (tuner B = A) – input gegevens zijn nooit gewijzigd / aangepast - alle cijfers blijven op ‘0’ staan (goedkope) satfinder er even tussen gezet (konig) : geen enkel resultaat Graag wat hulp om me op weg te zetten... alvast dank
×
×
  • Nieuwe aanmaken...