-
Items
2.417 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
2
Over Koen B
- Verjaardag 02-01-1984
Recente bezoekers van dit profiel
De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.
Koen B's prestaties
Superster (8/8)
-
Zeldzaam
-
Zeldzaam
-
Recente badges
-
CI+ TV Vlaanderen, vlot in VU+ (of tips andere aanvoer)
Koen B reageerde op Koen B's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Het heeft even geduurd maar dankzij het goede werk van enkele Telenet-medewerkers die zich bij uitzondering voor mij hebben ingespannen terwijl dat eigenlijk hun taak niet was, is het gelukt om opnieuw beeld te krijgen op mijn modules. Daar ben ik blij mee. -
CI+ TV Vlaanderen, vlot in VU+ (of tips andere aanvoer)
Koen B reageerde op Koen B's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Ik ben weinig vertrouwd met de mediatheken van ARD of ZDF, als je die bedoelt. En 4 of 5 minuten is andermaal vele malen langer dan de verwerkingstijd van een ts uit een lineair signaal. En ja, uiteraard loopt de opname van een ts zo lang als het programma duurt, maar dat gebeurt niet op de ene computer die ik heb. Dat een ontvanger bezig is met opnames is voor mij normaal. -
CI+ TV Vlaanderen, vlot in VU+ (of tips andere aanvoer)
Koen B reageerde op Koen B's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Download-duur zal inderdaad afhangen van platform + gebruikte software... het ding is, vijf minuten lijkt niet veel maar vermenigvuldig dat eens met x aantal programma's per jaar (hier ongeveer vijfduizend). Dan is het verschil tussen 1 minuut voor de ts of 5 minuten voor een download al iets anders. -
CI+ TV Vlaanderen, vlot in VU+ (of tips andere aanvoer)
Koen B reageerde op Koen B's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Ja nee, het idee is dat je 50p nodig hebt om de klassieke 50i te embedden. NPO/VTM/Play herleiden alles naar 25p, dus de 'bewegingsresolutie' is fout voor alles wat interlaced is afgewerkt. Ik heb begrepen dat de Nederlandse DVB-T2 50p uitzendt, meer dan nodig maar voor mij helemaal prima. Helaas niet zo makkelijk om een goed signaal te krijgen. Je bedoelt het 'tweede kaart'-systeem? Dat heb ik gisteren ontdekt maar is wat mij betreft geen optie, daar zit geen NPO bij. TVV kan, maar dan moet het de 'hoofdkaart' zijn, à 220 euro per jaar. Uiteindelijk ook niet onoverkomelijk voor mij, maar stomme extra kost. -
CI+ TV Vlaanderen, vlot in VU+ (of tips andere aanvoer)
Koen B reageerde op Koen B's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Ik ben niet vertrouwd met alle mogelijke streamingdiensten. Die van NPO, VTM en Play zijn niet goed want allemaal 25p. Bovendien duurt downloaden van die platformen meer dan tien keer zo lang als een ts uit een uitzendsignaal halen. Screenshotten lijkt me ook niet handig, omwille van hetzelfde issue... dat zou bij VTM ongeveer 25 keer zo lang duren, bij NPO ongeveer 60 keer zo lang. Dit nog los van de kwaliteits-issues met hercodering van beeld en geluid, verlies teletekst en matige weergave van interlacing op mijn computerscherm (dat lukt wel sinds ik een nieuwe grafische kaart heb, maar blijft achter bij wat ik op een tv-scherm zie). -
CI+ TV Vlaanderen, vlot in VU+ (of tips andere aanvoer)
Koen B reageerde op Koen B's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Dat is volgens iemand online niet het geval. Ik ben er ook geen fan van om te werken met terugkijkdiensten. Het zal misschien van dienst tot dienst wat verschillen en ook de gebruikte software maakt mogelijk een verschil, maar met mijn workflow duurt het downloaden van NPO Start meer dan tien keer zo lang als het verwerken van een .ts... en dan heb ik nog altijd maar 25p. Elders valt wel te lezen dat TVV gewoon zou moeten werken op Enigma, maar dat kost me tot 2030 meer dan duizend euro extra en zou weer extra stress geven om de schotel opnieuw af te stellen, en dat in een omgeving waar ik liefst niet buiten kom omdat ik er door alle drukte zwaar overprikkeld wordt. -
CI+ TV Vlaanderen, vlot in VU+ (of tips andere aanvoer)
Koen B reageerde op Koen B's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Telenet en TV Vlaanderen, allebei CI+ dus het lijkt me aannemelijk dat het werkt maar het zou fijn zijn als iemand dat kan bevestigen. Van de meeste terugkijkdiensten kan gedownload worden en er zwerft misschien links of rechts iets rond aan torrents of zo, maar NPO/VTM/Play is allemaal 25p, daar ga ik voor interlaced materiaal niet naar kijken. En NPO of BBC loopt aan minder dan een minuut per uur door VideoRedo, alle downloadopties die ik ken zijn véél trager. Bovendien vereisen ze meer nabewerking, door issues als ontbrekende uitzenddatum of underscores die ongevraagd spaties opvullen (hallo, BBC). -
CI+ TV Vlaanderen, vlot in VU+ (of tips andere aanvoer)
Koen B plaatste een onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Dit kan in verschillende subfora, ik zet het hier maar verplaats als het elders beter past. Ik woon bij mijn ouders. Ik heb lineaire kabel-tv van Telenet, die ik ontvang met een CI+-kaart in mijn VU+. Die kaart gebruik ik vooral om opnames bij te houden van de NPO, en in mindere mate de Vlaamse commerciëlen. Mijn ouders kijken met een eigen ontvanger van Telenet. Die hebben ze vorige week vervangen. Nu blijkt dat Telenet in dat geval de CI+-kaarten uitschakelt en in plaats daarvan de eigen ontvanger wil pushen. Dat zijn dichtgetimmerde systemen, voor mij niet bruikbaar. De makkelijkste optie lijkt om het goedkoopste abonnement te nemen bij TV Vlaanderen. Dan kan ik volgens mij gewoon verder werken zoals ik tot nu toe deed. Klopt dat, of zie ik iets over het hoofd? Suggesties voor alle andere opties om mijn doel te bereiken, zijn welkom: kwalitatief acceptabele bestanden van NPO, en eventueel VTM en Play, liefst zo vlot mogelijk verwerkbaar. Waar ik al aan gedacht heb: Telenet wil mijn CI+-kaart niet opnieuw activeren. Telenet wil ons niet terugschakelen naar het systeem dat we tot nu toe gebruikten. DVB-T bestaat niet meer in België. Ik woon te ver van de grens voor de Nederlandse DVB-T. Proximus werkt (volgens mij) uitsluitend op hun eigen boxen. Ik ken geen terugkijkdiensten waar NPO te zien is in 50p; weet iemand dat van NL Ziet of de eigen Telenet-terugkijkapp? Downloaden van NPO Start is niet te doen, het verwerken duurt tien keer langer dan een ts uit een lineaire stream halen en het is bovendien slechts 25p. Hoe lang TVV nog lineair blijft aanbieden is ook maar de vraag, maar Telenet wilde toch al tegen 2030 van DVB-C af dus als ik tot ergens in die tijd via satelliet verder zou kunnen dan zou ik dat al heel wat vinden. -
Om nog even op de bovenstaande vraag te antwoorden: Twee DVB-S2-tuners. Tuner 1: 28 oost Tuner 2: 19/28 oost, met DiSeqC Ik ben dit topic uit het oog verloren, waarvoor mijn excuses. De reden is dat ik de suggestie gevolgd heb om de problematische transponder opnieuw te scannen. Dat leek op het eerste zicht het probleem te verhelpen, en ik wilde even aankijken of dat zo zou blijven. We zijn nu een half jaar later en ik kan melden dat het probleem zich sinds de herscan niet meer heeft voorgedaan. Inmiddels terug hier omdat er een vers probleem is opgedoken, maar daarvoor maak ik een nieuw topic aan want dat is iets helemaal anders.
-
Ik moet de handtekening inderdaad eens aanpassen, dat is al heel oud! Het gaat om een Duo 2 4K SE. Tuner zou ik moeten opzoeken maar FCB doet een belletje rinkelen.
-
Wacht, er zijn twee kwesties die me nu pas duidelijk worden. 1. Ik navigeerde ter vergelijking op twee zenders op 28 oost (BBC One London HD en ITV3 HD). Blijkt dat de uitzonderlijk lage AGC zich van deze twee zenders meestal enkel voordoet op de genoemde BBC-zender. 2. Mijn ontvanger doet qua voorkeur-tuner iets wat ik niet verwacht had. Gaat zo: de satelliet-tuners zijn in mijn geval I en J. De ontvanger neemt bij voorkeur J. Maar het volgende doet zich voor: J bezet -> ontvanger neemt I bij verzoek zenderweergave (in mijn voorbeeld weer BBC One London HD) I komt vrij. Ik navigeer naar een andere zender en ga dan opnieuw naar BBC One London HD -> ontvanger gebruikt voor alles behalve de transponder van BBC1 Lon braaf tuner J, maar heeft 'onthouden' voor deze zender (en de andere op de desbetreffende transponder) I te nemen, hoewel zijn voorkeurtuner J inmiddels weer vrij is. (De zaak kan 'gereset' worden door I te forceren een andere zender weer te geven.) Het bovenstaande is voor mij niet logisch en heeft het voor mij moeilijker gemaakt te achterhalen waar het probleem zit. Maar ik ben er nu redelijk zeker van dat het probleem zit in de lijn van J (kabel, tuner ontvanger, lnb, gooi maar in m'n pet). Dus dat gaan we nu eens verder proberen uit te zoeken. Ik kan de menu-optie voor voorkeurtuner niet meer meteen vinden, maar blijkt dat het in mijn geval tuner J is (de andere is I, lagere letters zijn voor kabel). Heb ik ook al aan zitten denken, maar nu blijkt dat het probleem zich toch enkel voordoet op een van beide lijnen die naar de ontvanger lopen dus dat lijkt me niet het geval. Alvast bedankt aan iedereen die heeft meegedacht.
-
Ik heb een 4K SE die hangt aan een vaste Triax met beugel, waarop een enkele lnb zit voor 19 oost en een dubbele voor 28. Er lopen twee kabel-lijnen naar de ontvanger. De ene is rechtstreeks verbonden met 28 oost, de andere gaat naar een DiSeqC om te schakelen tussen 19 en 28. Volgende observatie geldt enkel voor 28. Ik kan niet uitsluiten dat het probleem zich ook voordoet op 19, maar daarvan maak ik te weinig opnames om er uitspraken over te doen. Van 28 neem ik pakweg 50 à 100 uur per maand op. Occasioneel is de ontvangst van 28 zo slecht dat het beeld blokt/opnametijden te kort zijn. Dat houdt dan enkele uren of dagen aan en verdwijnt weer. Ik heb al van alles geprobeerd om een en ander uit te sluiten (gecheckt of het probleem zich voordoet bij beide tuners, uitrichting schotel gecheckt, lnb vervangen). Het probleem blijft zich echter voordoen, laat ons zeggen eens om de twee weken of zo. Meestal merk ik het pas enkele uren of dagen later, bij het verwerken van opnames, maar gisteren was ik er live bij en kon ik de blokken in beeld live zien (het is dus geen opname-probleem) en zag ik volgende waarden: BBC One London HD: SNR 95, AGC 4 ITV3 HD: SNR 90, AGC 0 à 90 (de meting ging zonder overgang van 0 naar 90, schoot de hele tijd heen en weer) Nu hadden we de afgelopen dagen wel sneeuw, maar dit probleem doet zich ook voor bij helder weer dus ik vermoed dat het niet daar aan ligt. Het is frustrerend dat dit blijft terugkomen en ik er maar niet in slaag de kwestie te isoleren. Inmiddels is het probleem weer weg en krijg ik als waarden op BBC One London HD: SNR 95, AGC 98. Mogelijke issues waar ik nog aan heb gedacht: -water in de elektriciteitsdozen waar kabels zijn doorverbonden -vreemd issue i.v.m. de DiSeqC (maar dan zou ik het probleem niet ook krijgen op de lijn die er niet door gaat, lijkt me?) -probleem ontvanger -probleem bekabeling (maar het zou wel sterk zijn als het probleem zich gelijktijdig op beide lijnen voordoet) Gelukkig kan je voor de BBC ook bestanden van iPlayer plukken die voor de meeste parameters even goed zijn als een ts, of beter, maar dat is wel veel bewerkelijker dus goed signaal van lineaire zenders heeft wel de voorkeur... Iemand suggesties?
-
O, dat was ik nog vergeten te zeggen maar die had ik ook nog vervangen. Bij wijze van test de kabels richting lnb's eens uit de goot van de schotel-arm gehaald, en daarna had ik opeens beeld. Wat ik daaruit opmaak is dat twee van de drie kabels die naar de lnb's gaan, beschadigd zijn ter hoogte van de schotel... en dat ik er heel lang over gedaan heb om dat vast te stellen omdat je er niet vanuit gaat dat twee kabels tegelijkertijd hetzelfde issue krijgen. Ik blijf het een rare zaak vinden, maar voorlopig werkt het en de kabels bij de schotel zijn op een later ogenblik, als ik meer tijd heb, makkelijk te vernieuwen. Dank voor je reactie, voel je vrij het topic te sluiten want anders gaan mensen misschien een uitgebreid verhaal lezen voor ze erachter komen dat het probleem inmiddels is opgelost.
-
Afgelopen donderdag rond 7u10 stopte plots mijn ontvangst op 28 oost. Ik gebruik een Duo 2 4K SE met VTi 15 en dubbele satelliet-tuner. Die is als volgt geconfigureerd. Tuner 1: DiSeqC met op positie 1 19 oost en op positie 2 28 oost. Tuner 2: 28 oost. De schotel heeft een beugel met een single tuner voor 19 oost en een twin tuner voor 28 oost. De ontvangst op 19 oost bleef als voorheen. De schotel staat juist. Tijdens zeer uitgebreide testen kreeg ik opeens weer perfecte ontvangst op 28 oost (nadat ik een satfinder gehangen had bij de kabel die naar tuner 2 gaat). Toen ik de satfinder weer verwijderde, was de ontvangst opnieuw weg. Door deze kortstondige prima ontvangst neem ik aan dat ook de beugel + positie lnb op beugel oké zijn. Wat ik voorlopig getest heb: -Herinstalleren oude backup door mijn geconfigureerde VTi. -Installeren recentste Pli en scan doen op 28 oost met beide tuners (geen zenders gevonden) -Opnieuw aansluiten van mijn oude Duo 2 en scan 28 oost met beide tuners (geen zenders gevonden) -Uitschakelen van DiSeqC door beide kabels rechtstreeks aan te sluiten op twin lnb op 28 oost -Ontvanger forceren een specifieke tuner te gebruiken door de andere tuner te disablen -Ontvanger forceren tuner 2 te gebruiken door opname te laten lopen op 19 oost Er zijn recent werken geweest aan het dak waarover de kabels lopen en waar de schotel hangt dus dat is zeer verdacht, maar door mijn testen lijken de kabels te werken, toch? (Het lastige is dat de afstand van de schotel tot de ontvanger behoorlijk groot is waardoor ik niet zomaar een eind kabel heb liggen dat ik kan trekken om te testen. Maar dat kan ik nog kopen.) Omdat ook de oude ontvanger niets vindt op 28 oost neem ik aan dat de tuners van de ontvanger oké zijn. Bovendien zou minstens tuner 1 in orde moeten zijn aangezien 19 oost via diezelfde tuner wél vlot binnenkomt. Die ontvangst van 19 oost 'bewijst' ook dat de kabelroute van DiseqC tot ontvanger oké is, maar wanneer ik datzelfde stuk kabel uit de DiseqC haal en rechtstreeks in de lnb voor 28 steek, krijg ik geen ontvangst. Suggesties zijn welkom want ik weet het niet meer.
-
Oef, toch nog opgelost. Voor het geval iemand er nog eens iets aan heeft, zet ik hier neer wat voor mij werkte. De oplossing vond ik hier: https://answers.microsoft.com/en-us/windowsclient/forum/all/im-receiving-an-error-when-trying-to-connect-to-a/8650bc9f-bf25-4dde-99cd-25e617f1ae67 ...maar ik deed ook wat hier staat, misschien had ook dat invloed. https://learn.microsoft.com/en-us/windows-server/storage/file-server/smb-signing?tabs=group-policy Samenvatting: Start -> gpedit.msc openen. Local Group Policy Editor -> Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Local Policies\Security Options. Open Microsoft network client: Digitally sign communications (always): Disabled; OK. Start -> gpedit.msc openen. Computer Configuration > Administrative Templates > Network > Lanman Workstation. Enable Insecure Guest Logons: Ga naar "Enable insecure guest logons." Dubbelklik om te openen. Selecteer "Enabled." Apply, daarna OK. En hop, we kunnen weer verder. Oef.
