Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

SouLGuY

Lid
  • Items

    194
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Over SouLGuY

  • Verjaardag 17-02-1964

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    De Haan
  • Interesses
    Muziek, Satelliet, Technologie

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

SouLGuY's prestaties

Vaak hier

Vaak hier (4/8)

  • Conversatie starter

Recente badges

  1. Gebruikte coax = Edision 120db Class A 002M..
  2. De afstand tussen antenne en ontvanger is 9 meter. Er wordt gebruik gemaakt van een 120db dubbel afgeschermde coax, die ik al eerder gebruikte voor mijn schotelantenne. Vandaar de twijfel of zo'n versterker wel zin heeft. Ik kan inderdaad de antenne hoger monteren, maar dan kom ik in overtreding met de gemeente reglementen die 3,5 meter toestaat. Verdraaien wil ik ook niet, want dan ben ik de 'hollanders' kwijt. Ergens een middenweg zoeken.
  3. Heb een 5 dipolen DAB+ gerichte buiten antenne staan, zou graag de Fransen uit Lille kunnen ontvangen. Die komen net wel en niet binnen. Is op het randje. Vraag me af mocht ik een DAB versterker plaatsen, zou dit de ontvangst verbeteren ? Ik zie dat er enkele types bij ***** worden aangeboden, 174-230 Mhz.. Een collega beweert dat dit geen zin heeft, alleen het verlies van de antennekabel wordt wat gecompenseerd. Heeft hij gelijk ? Heb een NOXON A571 media player.
  4. SouLGuY

    Fransat hapert

    Het laden van de laatste satellite.xml file heeft geen oplossing gebracht, wellicht is de signaalsterkte net niet goed genoeg. SNR is 52% bij de Italianen.
  5. SouLGuY

    Fransat hapert

    Euh, misschien een stomme vraag, waar staat die laatste satellite XML ? Nog nooit gedownload.
  6. SouLGuY

    Fransat hapert

    Het is zowat een jaar geleden dat ik nog eens een LNB heb geplaatst op de 5grW positie. Ik slaag er in zonder problemen de Italiaanse multistream signalen te ontvangen, maar de Franse multistreams lukt me niet. Ik gebruik de parameters van Lyngsat. Zou het kunnen dat de signaalsterkte van de Fransen een pak sterker moeten zijn dan de Italianen ? Op 12732V wordt niks gevonden.
  7. Ben onlangs verhuist, op mijn vorige locatie had ik al jaren een Wave Toroidal T90 hangen. Helaas kon ik die niet meenemen naar mijn nieuwe woonst, geen plaats. Daarom dacht ik, ik kies voor een Wave Toroidal T55, dat kan wel. Maar het valt me op dat een T90 nog goed te vinden is in diverse shops, maar dat dit niet het geval is voor een T55. Blijkbaar is de productie hiervan gestopt. Ik vraag me af : is daar een reden voor ? Fabrikant gestopt / failliet? Of is er een specifiek probleem met dit type schotels ? Een toroidiale schotel is moeilijk te vinden van een ander merk. Zo'n type heeft nochtans toch voordelen... Iemand meer info ?
  8. Ik gebruik al jaren dit adres, https://www.bbc.co.uk/iplayer/guide , maar werkt dus niet meer voor mensen buiten de UK. Die 'schedules' pagina was me onbekend, alvast bedankt.
  9. Als liefhebber van de BBC TV kanalen op Astra 2 ondervind ik sinds maandag (17/02) problemen om de 'TV Guide' te bereiken op bbc.co.uk. Ik wordt telkens doorgestuurd naar bbc.com, waar je die 'guide' niet vindt. Met een UK VPN lukt het me wel. Is dit het begin van geo blocking ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...