Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit nu met een combinatie van Vast + draaibaar .

Daarvoor gebruik ik een Archsat Disecq 2.0 4x1 switch .

Op de A/A Draaibaar met Rotor Stab Disecq 1.2

op de A/B Vast op Astra .

Vraag mij nu af , als ik een Monobloc op de vaste plaats voor ASTRA/HOTBIRD of dit in te stellen is in de satteliet configuratie .

Want eigenlijk moet ik 2 x switchen voor Astra dan .

Op de disecq switch naar A/B ( om vaste te kiezen ) en dan nogmaals op de switch in de monobloc( disecq 1.0) naar Astra ( aangezien Hotbird kop default is ) .

Weet iemand of dit mogelijk is ? Zodoende kan ik snel zappen tussen 3 sats zonder dat de motor hoeft te draaien .

heb als wat zitten zoeken in de Sateliet config om vb een LNB1 en LNB2 te configgen ( Astra & hotbird )

Maar geraak er niet uit , tot de selectie van de vaste schotel geen probleem , maar dan het shakelen tussen hotbird en astra .

Als ik alles zo laat staan als het nu is en de monobloc op de vaste monteer( en uitricht op hotbird ) dan gaat het werken op hotbird ( aangezien die default is op de monobloc ) Vraag is dus hoe instellen dat hij schakeld naar naar astra . heeft dit iets met die Uncomitted Switch te maken ?

Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne

VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch

Geplaatst:

Met een monoblock gaat dit waarschijnlijk niet werken. In ieder geval niet met de switch die je nu hebt.

Wat je het beste kan doen is een houder voor 2 LNB's kopen en die vervolgens individueel aansluiten op je diseqc switch. Astra op A/B en Hotbird op B/A.