bromtol Geplaatst: 9 juli 2004 Geplaatst: 9 juli 2004 ik ga met ws_ftp95le naar mijn dreambox. dan zie ik alle bestanden staan. maar nu een voorbeeld: ik wil het bestand zoeken waarin al mijn wekelijks geprogrammeerde radioprogramma's staan. vraag 1: hoe kan ik erachter komen welk bestand dat is? vraag 2: als ik een bestandsnaam weet: hoe kan ik vinden waar dat bestand staat. bromtol mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden.
Gast Geplaatst: 9 juli 2004 Geplaatst: 9 juli 2004 Als ik het goed begrijp wil je een bestand zoeken , van welke je de naam niet weet ? Dan kan je gaan zoeken op tijd.... voorbeeld: [color:"blue"] find ~/ -ctime 2[/color] Hier zoek je naar de bestanden in jouw home-directory die de afgelopen twee dagen zijn gewijzigd. Als je de naam kent van het bestand,kan je verder met bvb: [color:"blue"] locate <bestandsnaam> [/color] of [color:"blue"] whereis <bestandsnaam> [/color]
Gast Geplaatst: 12 juli 2004 Geplaatst: 12 juli 2004 als je een deel van de text weet die in het bestand staat, kan je grep gebruiken. bv. grep -r "<text>" ~/* hier doorzoek je alle niet hidden bestanden in je homedir, inclusief directories. als je de naam wel weet, kan je bv ook find gebruiken. bv. find / -iname <bestandsnaam>
Aanbevolen berichten