Gast Geplaatst: 23 december 2004 Geplaatst: 23 december 2004 Ik probeer met behulp van putty en X-Deep/32 een verbinding op te zetten met mijn X server thuis, ik krijg echter de volgende foutmelding. Xlib: connection to "localhost:10.0" refused by server Xlib: PuTTY X11 proxy: wrong authentication protocol attempted Wie heeft het werkend, en kan me vertellen wat ik fout doe. Arjan
Inca Geplaatst: 23 december 2004 Geplaatst: 23 december 2004 Ik ben hier ook niet erg in thuis, maar heb je in putty bij connection, ssh, tunnels "enable X11 forwarding" aangevinkt? En kun je met een gewone ssh-sessie wel inloggen op je server? Zo ja, wat gebeurt er als je dan een commando geeft wat een 'grafisch' resultaat zou moeten hebben (bv het commando Xterm) ? Die tweede foutmelding kun je denk ik voorkomen door in putty onder het genoemde vinkje localhost:0 in te vullen.. Suc6 ermee
Gast Geplaatst: 24 december 2004 Geplaatst: 24 december 2004 Het verbinden met behulp van ssh gaat zonder problemen, na het intypen van xterm & verschijnt er inderdaad een terminal in mijn x-window sessie, maar ik zou graag bijvoorbeeld een kde of gnome sessie willen draaien, en het lieft degene die ik reeds actief heb op het werkstation. Arjan
Aanbevolen berichten