Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kun je het scherm rechtstreeks aansluiten op een scaler dus zonder tussenkomst van de bijgeleverde receiver. HDMI ingang accepteerd namelijk de native resolutie niet (1024x786) . De pioneer receiver is normaal aangesloten met twee kabels een DVI kabel en een 20 polige "din"achtige stekker wil hem dus eigenlijk rechtstreeks aansluit op de dvi stekker . Hoop dat iemand het weet.....

Geplaatst:

Je zou aan zo'n plama enhancer van pixelmagic kunnen denken.

Die wordt gewoon middels dvi aangesloten en daar sluit je dan weer je bron op aan.

Tox.

Geplaatst:

Die din achtige stekker hoeft er dus niet aangesloten te zijn...

Geplaatst:

De HDMI accepteerd gewoon 1024*768.

Echter jouw bron ondersteund waarschijnlijk geen HDCP (copy management) en dat mag niet volgens de HDMI afspraken.

De oplossing is een DVDO Iscan HD+ (let op de + uitvoering) deze verwijdert de noodzaak van HDCP. Kost wel 1600 eurotjes maar dan heb je ook wat :-)

DVI rechtstreeks op de pioneer is leuk echter alle instellingen dan kleur, geluid etc ontbreken dan !

Geplaatst:

Ik heb nu een plasma Enhancer pro op proef . Als ik via (pc )xga (1024x768) ingang ga op dit moment is het beeld erg goed . Maar de kleur instelling is dan erg lastig . De andere inputs zijn namelijk gekalibreerd. Ik ga dan maar die dvdo Iscan proberen .

Bedankt voor de tip aangaande HDCP.