Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Kan je s-video + coax tegelijk activeren op Topfield5000CI?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb al enige tijd de Topfield 5000ci tot volle tevredenheid in gebruik. Sinds 2 weken ben ik ook in het bezit van een DVD HD recorder en kwam erachter dat de kwaliteit na opname niet optimaal was. Het bleek dat de scart v/d recorder gebruik maakte van composite video (slechte kwaliteit en gelijk aan coax) echter op de SAT ontvanger was ook een s-video aansluiting. Deze heb ik aangesloten op de DVD recorder.

Ik heb deze ge enabled en ineens had ik alleen maar zwart/wit beeld op de COAX uitgang. (Deze is bestemd voor de TV boven daar draadloos audio/video toch niet al te best werkt)

Weet iemand of het mogelijk is zowel de s-video + coax uitgangen te activeren (beide dus met kleuren signaal) ?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Ronald

Geplaatst:

Alternatieve oplossing - kun je geen RGB (of YUV) via de SCART gebruiken? Meeste recorders ondersteunen dit. Levert ook nog betere kwaliteit signaal, en dan is je probleem waarschijnlijk ook weg.

Geplaatst:

staat video out juist ingesteld in het menu ? ik gebruik ook s-vhs en bij mij is alles toch normaal

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hi all,

Bedankt voor de reply's. Ik heb de sat ontvanger op RGB ingesteld (was composite video of zo) en inderdaad een veel beter beeld nu.

Thankx...