Gast Geplaatst: 30 oktober 2005 Geplaatst: 30 oktober 2005 Beste....., Sinds een aantal weken mis ik een heleboel kanalen op de astra.. Het zijn voornamelijk de spaanse kanalen ( taq's enz..) Ik weet dat ik geen mogenlijkheid heb om bijvoorbeeld de taq's te decoderen , maar het is dan ook zo dat ze ook niet binnen komen ( laag signaal "geen service gevonden)... Wat ik heb ondenkt dat alle zender met een FEC die staat op 5/6 niet meer ontvangen worden. Astra kanalen zoals ned1,2,3 rtl4 enz.. doen het dus gewoon wel.. maar hebben dan ook een FEC die staat op 3/4 .. Het probleem zit hem niet in de polarisatie.. Ik ontvang zowel kanalen die horizontaal als vertikaal zijn gepolariseerd.. Dus kortom .. Zenders met een FEC van 5/6 worden vermeld als "service niet gevonden" Iemand een iedee? Oja.. opstelling is Dreambox 7020 met triax 80 en monoblock (astra-hotbird)
Gast Geplaatst: 31 oktober 2005 Geplaatst: 31 oktober 2005 Deze mag dicht.. Probleem is opgelost.. Openen en sluiten van de satelites.xml file verhielp het probleem... Vaaggg..
Aanbevolen berichten