Gast Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 Ik draai Gemini 2.50 op een DB7000 en probeer middels 'passwd' het password te wijzigen, maar krijg de volgende foutmelding: passwd: An error occurred updating the password file. Wie weet wat er fout gaat? Op mijn andere Dreambox had ik geen probleem om het te wijzigen.
Gast Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 kan je het niet een keer met putty proberen ? ik weet namelijk dat dcc problemen kan geven..
Gast Geplaatst: 23 januari 2006 Geplaatst: 23 januari 2006 Ik doe dat met Putty. Ik kom er nu achter dat ik ook niet in de /var kan wijzigen. Kan geen chmod doen, bestanden wijzigen etc... Ik denk dat ik opnieuw moet installeren? Iemand een suggestie voor een goeie image voor in de flash?
dAF2000 Geplaatst: 23 januari 2006 Geplaatst: 23 januari 2006 Citaat: Ik doe dat met Putty. Ik kom er nu achter dat ik ook niet in de /var kan wijzigen. Kan geen chmod doen, bestanden wijzigen etc... Ik denk dat ik opnieuw moet installeren? Iemand een suggestie voor een goeie image voor in de flash? Heb je /var op de USB-stick staan? Waarschijnlijk is-ie dan read-only gemount (controleer met "mount") door een lees- of schrijffout.
Aanbevolen berichten