Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste sat4all-ers

Ik heb moeite om te bepalen welke type aansluitingen ik moet gaan gebruiken voor m’n thuisbioscoop. Deze bestaat op dit moment uit:

PC: Medion MD 8808 PC met DVI, VGA, Composite, Component, S-video, SPDIF en optische aansluiting

BEAMER: Panasonic PT-AE900E met HDMI, VGA, Serial, Component, S-video, video aansluiting

RECEIVER: Harman Kardon AVR 635 met S-video, video, optische aansluiting etc etc

De PC dient te worden verbonden met de receiver en de beamer, voor de verbinding tussen:

PC en Beamer denk ik dat [color:"red"]VGA.[/color] het beste is. Het probleem is alleen dat deze twee apparaten door een 8 meter lange ¾ elektra buis met elkaar verbonden moet worden. Kan zo’n kabel daarom ter plekke thuis worden gemaakt?, of moet ik een ander type verbinding kiezen. Ik heb in totaal 2 ¾ pijpjes tot mijn beschikking.

PC en Receiver denk ik dat de [color:"red"]optische aansluiting.[/color] de beste keuze is.Klopt dit?

Bedankt voor jullie hulp en suggesties !

Geplaatst:

Van PC naar beamer lijkt me DVI via verloop naar HDMI de beste oplossing?

Naar de receiver zeker optisch gebruiken, is beter en voorkomt brom.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Geplaatst:

Deze kabels hebben meestal stekkers "uit 1 stuk" dus solderen kun je volgens mij wel vergeten.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Geplaatst:

Een 'standaard' gaat idd nooit lukken, er moeten alleen toch wel andere opties zijn?

Ik ga nu voor een DVI-HDMI verloopstekker icm met een HDMI 10 meter kabel. Nu nog uitzoeken hoe ik deze door een 19 mm buis ga krijgen...