Gast Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 Ik heb een SAB explorer FTASC met een CD abonement. Op NED1, NED2 en NED3 wordt een 4:3 uitzendingen afgewisseld met 16:9 aspectratio uitzendingen. Mijn satelliet onvanger verwerkt dit goed. Door de letterbox setting "aan" te zetten krijg ik netjes een 4:3 of een 16:9 plaatje op mijn lcd tv (16:9) zoals het bedoelt is. Bij duitse zenders is dat het zelfde. Ik had begrepen dat de RTL's nu (va 1 januarie) uitzendingen hebben op 16:9. Als ik het info knopje indruk dan staat er nog steeds 4:3. Het beeld met de letterbox setting "aan" zijn nu 4 zwarte balken links-recht-onder en boven. Door de letterbox setting "uit" te zetten wordt het plaatje beeldvervormend uitgerekt met een zwarte balken onder en boven. Bij Talpe/TV10 heb ik het zelfde probleem. Zijn de uitzendingen 16:9, of worden we voor de gek gehouden met 4:3 tv voorzien van zwarte balken onder en boven?
de vrije fries Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 hoi, is uitgesteld tot 1 juli 2007. op dit forum zijn hier diverse treads over. groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Alfons Verbiest Geplaatst: 3 januari 2007 Geplaatst: 3 januari 2007 Citaat: Niet 1 Juli maar 1 Juni Een van die 2 in ieder geval. Ik heb beiden al gehoord / gezien. Groeten, Alfons
Aanbevolen berichten