Gast Geplaatst: 20 januari 2007 Geplaatst: 20 januari 2007 als ik mysql start krijg ik deze melding ERROR 2002 (hy000) can,t connect to local mysql server throuch socket ./var/lib/mysql/mysql.sock (111) iemand enig idee waar ik het moet zoeken ? alvast vriendelijk bedankt bertwasbeer
polle58 Geplaatst: 20 januari 2007 Geplaatst: 20 januari 2007 je zou dit eens kunnen proberen: find / | grep "sock" kijk of iets vind, eens dat gebeurd geeft je dit in in de my.cnf (bevind zich gewoonlijk in /etc/my.cnf) geef je in die file afhankleijk van de output zoiets in: socket = /var/lib/mysql/mysql.sock en kijk ook eens naar de rechten van: /var/lib/mysql
Gast Geplaatst: 20 januari 2007 Geplaatst: 20 januari 2007 dankje vriendelijk dit ga ik vanavond gelijk proberen vriendelijke groetjes bertwasbeer
Gast Geplaatst: 20 januari 2007 Geplaatst: 20 januari 2007 en als er nog mensnen zijn met een andere oplossing hoor ik het graag ! groetjes bertwasbeer
Gast Thijzel Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Citaat: en als er nog mensnen zijn met een andere oplossing hoor ik het graag ! groetjes bertwasbeer Google is erg handig bij problemen met Linux heb al heel wat problemen op kunnen lossen door problemen op te zoeken.Mysql error 2002
Aanbevolen berichten