Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

[7020] Gbox kijken en opnemen binnen transponder mogelijk?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het lukt me niet om met Gbox binnen dezelfde transponder een kanaal op te nemen en tegelijk naar een ander kanaal te kijken.

Uiteraard staat "can handle 2 services" aan.

Zappen binnen de transponder lukt ook gewoon, maar er is alleen beeld op de zender die wordt opgenomen.

Mijn V-line in GBOX_cfg is: { F0 30 }

Versie 2.1 geeft met deze instellingen zelfs problemen met vertraagd kijken. Met versie 2.25 gaat dit weer wel goed.

Geplaatst:

Maak de V-line eens { 00 30 } en gebruik versie 2.25. Dan werkt tenminste timeshift weer. Het opnemen en kijken van 1 transponder tegelijk werkt niet zondermeer met gbox...

Het werkt wel met gbox als je 2x gbox op een box draait en je image tijdens opnames een /tmp/.recording aanmaakt. En ook met alleen versie 2.25(!) omdat je een speciale instructie moet zetten in de gbox_cfg die een oudere gbox niet kent.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Met versie 2.25 werkt timeshift vreemd genoeg zowel met {00 30} als ook met {F0 30}, terwijl dit met versies lager dan 2.24 met beide instellingen niet wil werken.

Jammer dat Gbox kennelijk niet zonder meer geschikt is voor opnemen en kijken binnen 1 transponder.

Ik ga maar eens wat experimenteren met CCcam en Gbox op 1 machine.

Geplaatst:

Yep dan werkt het wel uiteraard... Maar de CCcam connectie met gbox werkt nog niet helemaal goed. Je kunt als je peers met een gelijke poort binnenkomen maar 1 verbinding maken en ik krijg Nederland SECA niet via gbox werkend???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko