duc748 Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 hallo. ik wil een externe HDD op mijn server aansluiten via usb, hoe kan ik dit instellen.? op mijn server staat ubuntu LTS. ik wil dan via vista /deze computer/ de usb HDD zien. zoals op foto, maar dan de HDD die via usb op mijn ubutu server is aan gesloten.
Sjattuh Geplaatst: 12 november 2008 Geplaatst: 12 november 2008 via windows vista kun je dit eens lezen: http://www.vista4beginners.com/Map-Network-Drive Ik weet niets van Ubuntu Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
duc748 Geplaatst: 16 november 2008 Auteur Geplaatst: 16 november 2008 ben er nog steeds niet uit... als ik de usb hdd [extern] op de server doe waar kan ik dan via winscp de besstanden zien op de HDD.??
NINjak Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Als het systeem de USB drive automatisch gemount heb dan zal er waarschijnlijk in /media/<naamusbdrive> de files staan! Met: mount check je gewoon even of je drive eigenliijk ergens gemount is. Als dat niet gebeurt is zal je zelf de USB drive nog moeten mounten. Met: fdisk -l list je alle drives die op het systeem aangesloten zitten en hiermee kan je ook de de USB drive herkennen/vinden.
Aanbevolen berichten