Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 24 april 2009 Geplaatst: 24 april 2009 Weet iemand toevallig of er ontvangers zijn die zowel DVB-t en ATSC kunnen ontvangen. Ik ben op zoek naar een USB stick of PCMCIA card die dat kan.
W3ird_N3rd Geplaatst: 24 april 2009 Geplaatst: 24 april 2009 Bestaat bij mijn weten niet. Normaal leef je ook maar in een gebied met 1 van de 2. Twee aparte kaarten/sticks zijn geen optie? Origineel bericht van: Paul555 Wat is ATSC ? http://en.wikipedia.org/wiki/ATSC In extreem simpele bewoordingen: DVB voor Amerika en Canada. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
matthew_be_wvl Geplaatst: 24 april 2009 Geplaatst: 24 april 2009 Dat zal misschien in de toekomst wel ontwikkeld worden als digitale ethertelevisie in Latijns-Amerika van de grond komt. Daar worden de twee gebruikt naargelang het land waar je woont, maar een land als Uruguay heeft altijd multinorm-televisies gehad, dus zo'n multinorm ATSC en DVB-T ontvangers zullen er ook wel komen... Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 25 april 2009 Geplaatst: 25 april 2009 Albanie gebruikt ook ATSC. Dat is wel Europa. Maar ik heb al een stick gevonden voor US$ 40,00. Kan ook analoog NTSC. Of ze ooit multistandaard voor dvb-t en ATSC ontwikkeld worden? Wie weet.
matthew_be_wvl Geplaatst: 25 april 2009 Geplaatst: 25 april 2009 Albanië gebruikt DVB-T hoor, geen ATSC. Rapport over digitale televisie van de Albanese openbare omroep. Het document is wel in het Albaans, maar je kan zoeken in het document naar DVB-T. Nergens wordt gesproken over ATSC. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 25 april 2009 Geplaatst: 25 april 2009 Ik vond dat ook vreemd, maar ik las het in de link naar Wikepedia die W3ird_N3rd aangaf: http://en.wikipedia.org/wiki/ATSC Europe Albania (To be completely transformed never) Het is wel jammer dat er van een wereldwijde standaard weer niks gekomen is.
matthew_be_wvl Geplaatst: 25 april 2009 Geplaatst: 25 april 2009 Waarschijnlijk hadden ze in Albanië weer zin in wat isolatie van de rest van de wereld. Maar het is blijkbaar uiteindelijk toch DVB-T geworden. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Aanbevolen berichten