Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi, ik ben bezig met een php proggie. Ik moet "berekeningen" een datum string loslaten ( 2009/07/25 ). Ik dacht mooi php is super, dus doe gewoon $date = "2009/07/25"; date++ . Maar dan wordt date 2010 smile. Is er een bestaande functie die dit kan, of moet ik er zelf 1 bedenkenen ( wiel opnieuw ...).

php versie is 5.2.9

Gr,

Sok

Geplaatst:

Wat is juist de bedoeling?

Dat er een dag wordt bijgeteld?

Kijk dan even naar de time() functie

Werkt in seconden, dus als je er dat wil bijtellen

<?php

$extra_dag = time() + (3600 * 24); //huidige tijd + 24uur

echo date("Y/m/d", $extra_dag);

?>

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Simpele functie die het opgegeven aantal dagen bij de opgegeven datum telt.

Datum moet opgegeven zijn in yyyy/mm/dd format

Code:
<?phpfunction plus_dagen ($start_datum, $extra_dagen){	$uitlezen = explode("/", $start_datum);	$start_datum_to_timestamp = mktime(0,0,0,$uitlezen[1], $uitlezen[2], $uitlezen[0]);	$berekening = $start_datum_to_timestamp + ($extra_dagen * 24 * 60 * 60); //24 uur * 60 minuten * 60 seconden	$resultaat = date("Y/m/d", $berekening);	return $resultaat;}if (isset($_POST['submit'])){extract ($_POST);echo plus_dagen($datum, $plus);}?><html><body><form action="<?php print $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data" name="test" >datum  <input name="datum" type="text" />   formaat yyyy/mm/dd <br />extra dagen  <input name="plus" type="text" />   extra dagen die je wil bij tellen<br /><br /><input type="submit" name="submit" id="submit" value="Verzenden"></p></form></body></html>

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10