JohnO Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Hallo allemaal, Beetje vreemde situatie; De Targa harddisk recorder geeft in 99 % van de opname zwarte balken boven en onder in beeld. Ook als de uitzending volledig beeld geeft. Iemand een idee waar te zoeken ( setup van de dvd recorder? ) of de tv? lijkt me overigens wel in de dvd recorder in te moeten stellen iemand een idee? Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Timm1983 Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 @ JohnO Ga eens na bij je instellingen van opname of weergave, ik heb een Pioneer dvd recorder en daar kan ik bij tv beeldformaat kiezen voor 3 formaten (4:3 letterbox, 4:3 pan&scan of 16:9) Misschien dat de DVD recorder ingesteld staat op 4:3 letterbox, dan heb je die balken boven en onder, probeer eens te veranderen in 16:9. Kijk ook eens de instellingen van de satellietontvanger na of die wel op 16:9 staan en niet op 4:3 Succes Timm1983 Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.
JohnO Geplaatst: 13 juli 2009 Auteur Geplaatst: 13 juli 2009 Ha tim Dank voor je reactie Beeldformaat van de hardisk dvd recorder staat op 16:9 in de setup van de recorder. Ik heb hem al van auto afgehaald en handmatig op 1080i gezet ( of moet het 1080p zijn?) Verder is de aansturing via hdmi dus regelt dat ding alles verder zelf. Ik kom er niet meer uit. De ontvanger staat ook standaard op 16:9 en geeft keurig breedbeeld. Als de opname gemaakt is kan ik achteraf ook het beeldformaat niet meer wijzigen naar 16:9 of panorama of wat dan ook Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
cornea Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Dit doen veel dvd recorders en je tv zou dus een zoomstand moeten hebben op hdmi en dat hebben er maar weinig. Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.
Aanbevolen berichten