Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Beetje vreemde situatie; De Targa harddisk recorder geeft in 99 % van de opname zwarte balken boven en onder in beeld.

Ook als de uitzending volledig beeld geeft.

Iemand een idee waar te zoeken ( setup van de dvd recorder? ) of de tv? lijkt me overigens wel in de dvd recorder in te moeten stellen

iemand een idee?

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:

@ JohnO

Ga eens na bij je instellingen van opname of weergave, ik heb een Pioneer dvd recorder en daar kan ik bij tv beeldformaat kiezen voor 3 formaten (4:3 letterbox, 4:3 pan&scan of 16:9)

Misschien dat de DVD recorder ingesteld staat op 4:3 letterbox, dan heb je die balken boven en onder, probeer eens te veranderen in 16:9.

Kijk ook eens de instellingen van de satellietontvanger na of die wel op 16:9 staan en niet op 4:3

Succes laugh

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Geplaatst:

Ha tim

Dank voor je reactie

Beeldformaat van de hardisk dvd recorder staat op 16:9 in de setup van de recorder.

Ik heb hem al van auto afgehaald en handmatig op 1080i gezet

( of moet het 1080p zijn?)

Verder is de aansturing via hdmi dus regelt dat ding alles verder zelf.

Ik kom er niet meer uit.

De ontvanger staat ook standaard op 16:9 en geeft keurig breedbeeld.

Als de opname gemaakt is kan ik achteraf ook het beeldformaat niet meer wijzigen naar 16:9 of panorama of wat dan ook

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:

Dit doen veel dvd recorders en je tv zou dus een zoomstand moeten hebben op hdmi en dat hebben er maar weinig.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.