martis Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Hallo Ik heb mijn Multytenne singel met 4 lnb's maar weer eens van zolder gehaald omdat ik altijd slecht beeld had , maar het probleem was dat ik niet hoog genoeg zat , en tegen de bomen keek. Alleen als ik hem nu aansluit heb ik haast geen signaal, ik richt hem uit op de astra heb dan ongveer 35% signaal ik zie ned 1 2 3 maar rtl 4 5 en sbs6 kan ik niet zien , geen signaal , hotbird op een enkele zender beeld maar heb maar 27% signaal , ben al een hele poos bezig geweest maar krijg het niet goed op de dreambox 7025 , instelling is als volgt lnb 1 is astra lnb 2 is hotbird lnb 3 is 23.5 lnb 4 is 28.2 Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Gast sattaz Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Origineel bericht van: martis Ik heb mijn Multytenne singel met 4 lnb's maar weer eens van zolder gehaald omdat ik altijd slecht beeld had , maar het probleem was dat ik niet hoog genoeg zat , en tegen de bomen keek. Alleen als ik hem nu aansluit heb ik haast geen signaal, ik richt hem uit op de astra heb dan ongveer 35% signaal ik zie ned 1 2 3 maar rtl 4 5 en sbs6 kan ik niet zien , geen signaal , hotbird op een enkele zender beeld maar heb maar 27% signaal. @martis, Het lijkt er sterk op dat bomen het vrije zicht belemmeren. Probeer de Multytenne zo te plaatsen dat je vrij zicht hebt. Met vriendelijke groeten sattaz
martis Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2009 De hoogte is nu wel goed, had hier voor een triax van 78cm met dubbele kop, hij staat nu op ongeveer 7 meter hoogte en goed waterpas , want hij zit aan mijn constructie mast vast , dus deze gaat ook niet heen enweer :-) de antenne stond eerst 3meter hoog maar dan was de ontvangst slecht ook met de triax , nu op deze hoogte heb ik singnaal van 92 om 92 maar met de myltynenne niet , Gr martin Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
martis Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 Niemand een idee , of zou er iets stuk zijn , kan het me niet voorstellen , heb toch beeld op 19.2 23.5 13.0 alleen heel slecht signaal 25 a 30 procent, kan ook haast geen zender zien , behalve hele sterke zenders , maar de commeriecele zenders al helemaal geen signaal , Wil nog 1 poging doen , hij gaat niet weer op zolder , dan gaat hij in de verkoop Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
maja Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 Je zou de lnb's toch een voor een kunnen proberen of je dan wel goed signaal hebt.
Aanbevolen berichten