Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ,

ik wou mijn ervaring met het uitrichten van een moteck 2100 even met jullie delen hoe ik het heb gedaan , deze methode is al eerder gebruikt maar toch even mijn verhaal.

1 paal loodrecht en waterpas afstellen

2 rotor aanbrengen

3 de graden globaal afstellen op de Latitude van de motor zie zijkant

4 schotel aanbrengen en recht op de rotor plaatsen , en de Elevation instellen

5 stel de rotor in voor de usuals of goto x functie in vul de lengtegraad in zie http://www.dishpointer.com/

6 laat de rotor draaien naar de astra 19.2 bijvoorbeeld ned 1

7 laat de motor zo staan , en draai alleen aan de schotel om beeld te krijgen , nu zo goed mogelijk afstellen

8 ga naar een andere satelliet bv. 23.5 en kijk als je beeld hebt , dat moet haast wel , heb je hier beeld draai dan eens naar de sirius en zet hem eens op de zender glas die is vrij te ontvangen , en richt je schotel nu nog eens opnieuw uit , daarna moet het goed zijn , je kunt altijd nog een beetje finetunen 

Vul rustig aan mensen

Gr martin

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

Geplaatst:

Je hebt nu een grove afstelling gevonden. Of ie echt goed staat kun je testen door de uitersten van je bereik uit te proberen.

Bijvoorbeeld eerst eens 42 oost ( turksat) en 30 west (hispasat). Daarna 68 oost (intelsat 7/10) en 61-west (amazonas)

Als dat werkt kun je de tussenliggende 'moeilijke' satellieten testen zoals 26 oost ( badr) en 7 west ( nilesat)

Heb je die allemaal, dan staat je set 'perfect'

Geplaatst:

Ik heb ze getest allemaal , en overal goed signaal erop , astra gewoon 98 signaal , de anderen rond de 85 sig , morgen krijg ik de Inverto Black Ultra lnb hoor hier goede verhalen over , kijken als de waarde nog meer omhoog komt

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.