Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

afsteltip schotel met natte doek : fabeltje of niet ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dit kwam ik ergens op een surftochtje tegen ;

Als het heel hard regent is het niet ongebruikelijk dat het beeld even, tijdelijk, wegvalt. Maar als u al geen beeld meer heeft als er een kleine bui in de lucht hangt, dan is dit niet goed. Loop alles even goed na; kwaliteit kabel, uitrichten schotel, is de lnbf niet defect, zit er geen scheurtje in de dop van de lnbf? Denk niet dat omdat u bij mooi weer wel goede ontvangst heeft alles dan goed moet zijn. Juist als het regent kunt u de afstelling van de schotel testen.

Om de schotel goed af te stellen moeten we de demping, die normaal in de wolken zit, simuleren. U kunt dit doen door een natte lap over de lnbf te hangen. Stel nu de schotel af tot maximaal signaal.

ik weet niet of het een fabeltje is of niet ,

heeft iemand hier al ervaring mee ?

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

heb weleens een schotel uitgericht met de natte vinger.....

Geplaatst:
Origineel bericht van: katwezel
dit kwam ik ergens op een surftochtje tegen ;

Als het heel hard regent is het niet ongebruikelijk dat het beeld even, tijdelijk, wegvalt. Maar als u al geen beeld meer heeft als er een kleine bui in de lucht hangt, dan is dit niet goed. Loop alles even goed na; kwaliteit kabel, uitrichten schotel, is de lnbf niet defect, zit er geen scheurtje in de dop van de lnbf? Denk niet dat omdat u bij mooi weer wel goede ontvangst heeft alles dan goed moet zijn. Juist als het regent kunt u de afstelling van de schotel testen.

Om de schotel goed af te stellen moeten we de demping, die normaal in de wolken zit, simuleren. U kunt dit doen door een natte lap over de lnbf te hangen. Stel nu de schotel af tot maximaal signaal.

ik weet niet of het een fabeltje is of niet ,
heeft iemand hier al ervaring mee ?

ik zou zeggen probeer eens een natte doek over je LNB leggen en kijkt wat hij doet.......

2 x KPN TV+ Box & Formuler Z11 Pro 

Geplaatst:
Origineel bericht van: wanderer
heb weleens een schotel uitgericht met de natte vinger.....

Ik mijn eerste toen ik net droog achter de oren was...... :D:D:D

Groetjes.......
Geplaatst:

Gewoon goed uitrichten en dan een gieter met water eroverheen zie je vanzelf wat er gebeurt.

Doe ik ook als ik meetapperatuur test.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Geplaatst:

De meeste onder ons zullen weleens op een zwakke satelliet uitgericht hebben waarbij de satfinder of de signaalbalk in de ontvanger niet tot het eind uitslaat .

Richt je echter uit op een heel sterke sat , dan kun je de schotel een flink stuk naar links en rechts draaien zonder dat je de uitslag ziet veranderen .

Door nu een vochtige doek over de feedhoorn te hangen , demp je het signaal en slaat de meter minder ver uit .

Hierdoor is het wel mogelijk zonder een dure satmeter i.i.g. de richting optimaal te zetten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

ik zal het maar op zijn vlaams schrijven , Trust das een schoon en bruikbaar antwoord , bedankt voor de goede uitleg

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)