katwezel Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 dit kwam ik ergens op een surftochtje tegen ; Als het heel hard regent is het niet ongebruikelijk dat het beeld even, tijdelijk, wegvalt. Maar als u al geen beeld meer heeft als er een kleine bui in de lucht hangt, dan is dit niet goed. Loop alles even goed na; kwaliteit kabel, uitrichten schotel, is de lnbf niet defect, zit er geen scheurtje in de dop van de lnbf? Denk niet dat omdat u bij mooi weer wel goede ontvangst heeft alles dan goed moet zijn. Juist als het regent kunt u de afstelling van de schotel testen. Om de schotel goed af te stellen moeten we de demping, die normaal in de wolken zit, simuleren. U kunt dit doen door een natte lap over de lnbf te hangen. Stel nu de schotel af tot maximaal signaal. ik weet niet of het een fabeltje is of niet , heeft iemand hier al ervaring mee ? M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
paardengek Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Lijkt me een fabeltje. Gewoon een schotel maximaal afstellen; problem solved !! Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast wanderer Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 heb weleens een schotel uitgericht met de natte vinger.....
aaannk Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Origineel bericht van: wanderer heb weleens een schotel uitgericht met de natte vinger..... welke vinger/ toch niet de middelvinger? Mvg Wiljo
edbe Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Origineel bericht van: katwezel dit kwam ik ergens op een surftochtje tegen ;Als het heel hard regent is het niet ongebruikelijk dat het beeld even, tijdelijk, wegvalt. Maar als u al geen beeld meer heeft als er een kleine bui in de lucht hangt, dan is dit niet goed. Loop alles even goed na; kwaliteit kabel, uitrichten schotel, is de lnbf niet defect, zit er geen scheurtje in de dop van de lnbf? Denk niet dat omdat u bij mooi weer wel goede ontvangst heeft alles dan goed moet zijn. Juist als het regent kunt u de afstelling van de schotel testen.Om de schotel goed af te stellen moeten we de demping, die normaal in de wolken zit, simuleren. U kunt dit doen door een natte lap over de lnbf te hangen. Stel nu de schotel af tot maximaal signaal. ik weet niet of het een fabeltje is of niet , heeft iemand hier al ervaring mee ? ik zou zeggen probeer eens een natte doek over je LNB leggen en kijkt wat hij doet....... 2 x KPN TV+ Box & Formuler Z11 Pro
Terradon Geplaatst: 20 november 2010 Geplaatst: 20 november 2010 Origineel bericht van: wanderer heb weleens een schotel uitgericht met de natte vinger..... Ik mijn eerste toen ik net droog achter de oren was...... Groetjes.......
Snuffer Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Gewoon goed uitrichten en dan een gieter met water eroverheen zie je vanzelf wat er gebeurt. Doe ik ook als ik meetapperatuur test. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
trust Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 De meeste onder ons zullen weleens op een zwakke satelliet uitgericht hebben waarbij de satfinder of de signaalbalk in de ontvanger niet tot het eind uitslaat . Richt je echter uit op een heel sterke sat , dan kun je de schotel een flink stuk naar links en rechts draaien zonder dat je de uitslag ziet veranderen . Door nu een vochtige doek over de feedhoorn te hangen , demp je het signaal en slaat de meter minder ver uit . Hierdoor is het wel mogelijk zonder een dure satmeter i.i.g. de richting optimaal te zetten . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
katwezel Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 ik zal het maar op zijn vlaams schrijven , Trust das een schoon en bruikbaar antwoord , bedankt voor de goede uitleg M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Aanbevolen berichten