Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

[TF77XXPVR] voeding tf 7750hd pvr en uitbreiden lnb's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb recent een 7750 gekocht, mede omdat het een twin-tuner is. Nu wil ik dual lnb's gaan installeren om de 7750 optimaal te kunnen gebruiken. Ik maak gebruik van een schotel met 4 lnb's.

Ik lees nu in het manual dat ik een zeker risico neem, omdat de voeding dit mogelijk niet aankan ? Ik lees ook op het forum nogal problemen met de topfield voeding.

Heeft iemand ervaring hiermee ?

Met dank,

Geplaatst:

Volgens mij heeft de 7750 juist een verbeterde voeding o.a. wat ik gelezen heb

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Volgens mij heeft de 7750 juist een verbeterde voeding o.a. wat ik gelezen heb

Zou het manual van de 7750 gebaseerd zijn op de voorloper(s) van deze receiver ? Heeft Topfield mogelijk de tekst niet aangepast.
Zijn er nog anderen die ervaring hebben met de 7750 en 4 twin lnb's ?
Geplaatst:

Volgens mij heeft de TF7750HDPVR net zoals de TF7710HDPVR maar 2 LNB-aansluitingen, ook bij het gebruik van 4 LNB's wordt er dan via een switch per LNB-aansluiting maar één LNB gevoed...

Ik zie daarom geen enkel probleem bij het gebruik van deze én andere ontvangers met 4 (of zelfs 8) LNB's!

Groeten,

Frank PH2M cool

Origineel bericht van: roel999
Ik heb recent een 7750 gekocht, mede omdat het een twin-tuner is. Nu wil ik dual lnb's gaan installeren om de 7750 optimaal te kunnen gebruiken. Ik maak gebruik van een schotel met 4 lnb's.

Ik lees nu in het manual dat ik een zeker risico neem, omdat de voeding dit mogelijk niet aankan ? Ik lees ook op het forum nogal problemen met de topfield voeding.

Heeft iemand ervaring hiermee ?

Met dank,

Visiosat G3C + 3x Alps Quattro + Smart MS 17/4 ES

+

Clarke Tech ET9000 + OpenPli 2.1

Topfield TF7710HDPVR (met hardware update) FW 23-06-2009-23331

Dreambox DM500+ FW OpenPLi v1.0 Enigma1

Opentel ODS3000CI

Geplaatst:

Bedankt PH2M voor je reactie. Ik heb mijn vraag gesteld, doordat ik de volgende tekst las in het manual van de 7750:

"If there are too

many antenna devices to be simultaneously supplied with

sufficient power for a rather long time through the antenna

input connections, then your antenna may lack power to operate.

So it is recommended to link the LNB 1 OUT connector

to the LNB 2 IN connector with a loop cable, even though the

digital receiver is designed to operate independently over

two antennas".

Ik ben dus van plan 4 twin lnb's met 2 '4-1 switchbox' te gaan installeren, zodat ik voor beide antenneingangen een apart 'lijntje' heb. Ik begrijp uit je antwoord dat dit geen probleem voor de voeding hoeft te zijn.

Met dank,