Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

[ET9000] Harde schijf van 3 TB installeren


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

niet iedereen heeft een nas/linux/win computer.

en een bv een win computer staat niet altijd aan

maar ik draai hier zelf op een ds508 met een dm8000 (alleen jammer geen gigabit aansluiting) zonder problemen films via het netwerk

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Geplaatst:
Origineel bericht van: fransken
niet iedereen heeft een nas/linux/win computer.
en een bv een win computer staat niet altijd aan


Niet als kritiek, maar als overweging/extra optie voorgesteld wink
Geplaatst:

Wellicht herkent de ET9000-kernel geen GPT-tabellen. Ik zou daarom zonder partitietabel werken; ik zie zowieso geen nut om de schijf in stukjes op te delen.

 

Log op je apparaat in en gebruik het volgende recept:

 

mkfs.ext3 -b 4096 /dev/sda

echo "/dev/sda /mnt/hdd ext3 defaults 0 0" >> /etc/fstab

 

Reboot je machientje je schijf is klaar voor gebruik.

  • 2 weken later...
Geplaatst:

3TB is te groot voor de partitietabel.

 

Ik zou het volgende aanraden om te proberen:

 

mkfs.ext3 -T largefile -O sparse_super -O dir_index -m0 /dev/sda

 

Niks aan fstab ofzo doen, en rebooten hoeft waarschijnlijk ook niet eens.

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...