Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Heb hier een ubuntu server draaien maar kan niet meer inloggen er gebeurt nl het volgende :

staat xxxx login : vul ik hier mijn passwd in zie ik een letter en druk ik enter komt weer hetzelfde ?

En dit blijft zich maar herhalen passw is oke want als ik bv naar Drop root to shell ga om passwd te veranderen pakt ie em .

Snap er niks van iemand raad ??

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

Lijkt mij dat je gewoon je gebruikersnaam moet invullen of je moet duidelijker zijn dat kan natuurlijk ook.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

In Ubuntu kan je standaard niet inloggen als root user. Je moet inloggen als normale user en dan met "sudo su -" naar de root user schakelen. Echter daar is normaal gesproken weinig tot geen reden toe...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

weet ik allemaal maar wat gebeurt als ik wil inloggen als user laat ik als voorbeeld hond zeggen ga ik dit typen zie ik de H staan meer niet .

1pm

Geplaatst:

Werkt je toetsenbord wel goed ? Er dient namelijk gewoon hond te komen staan.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Tja begin nu zelf ook eerlijk gezegd te twijfelen . maar als ik bv naar menu ga om mijn passw te veranderen werkt alles gewoon .

Is alleen als ik wil inloggen .

1pm

Geplaatst:

Na de virtual console schakelen met ctrl alt F1 en dan hond op de console intikken werkt wel ?

Mythbuntu 12.04

• Moderator
Geplaatst:

In de grafische login hoort gewoon je username te staan. Staat er alleen een H, klik dan eens op dat radertje en vul je username en password in.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ctrl alt f1 moet je doen als je op het loginscherm staat.

Mythbuntu 12.04

Geplaatst:

Oke nu alles opnieuw geinstalleerd kan ook weer inloggen maar heb nu een ander probleem nl:

Ik wil m in t netwerk hebben (lan) als ik bij installatie alles ga in vullen krijg ik de melding er zijn andere bronnen uw systeem kan traag zijn of er is een hardware probleem .

Ik heb netwerkkaart al verwisseld alles blijft etzelfde .

Als ubuntu 8.04 erop staat en ik log in geef commando ifconfig zie ik staan mijn ip wat ik gegeven heb alles klopt alleen staat er dan 0 packages install .

heeft iemand hier een oplossing of tips voor , moet wel zeggen heb 2 netwerk kaarten erin een onboard een losse doen allebei hetzelfde .

1pm

Geplaatst:

Sorry, maar nu dwaal je te ver af. Dit vraagt voor een nieuw topic, waar ik met plezier in voor je zal reageren

Mythbuntu 12.04