peroka Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Hallo Iedereen, Wie kan mij helpen voor het volgende. Ben verhuisd van Nederland naar Polen en heb ik 3 vragen wat betreft de schotel. Ik heb een draaibare schotel met Ursals moter. De plaats waar ik nu woon is Gniezno (Polen). Vraag 1 op hoeveel graden moet ik de elevatie zetten op de schotel. Vraag 2 In Nederland is het 0 punt om de schotel te zetten Sirius.,is dat hier anders ???? vraag 3 Op de Ursals staat ook een schaalverdeling (graden??) ,waar moet deze op ingesteld worden? Wie oh wie kan mij helpen Bij voorbaat dank peroka
vGnp Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 (aangepast) Kijk even op dishpointer en vul je locatie in (of ga naar je locatie op de kaart) Volgens mij kom je dan trouwens op Amos 5 uit voor je nulpunt. Je krijgt daar dan ook direct de bijbehorende elevatie. Edit: En de coördinaten voor je USALS instellingen. vGnp 27 januari 2012 aangepast door vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
trust Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 Volgens dishpointer ligt Griezno op 17.58 E 52.53 N dus dat word richten tussen Astra 19.2 en 16 gr E . Als je het helemaal goed wil doen reset je de motor , stel je ontvanger in op Usals met bovengenoemde waardes , goto nulpunt en kies vervolgens Astra 19.2 De motor zal nu 1.8 gr verdraaien . die laat je zo staan als je schotel elevatie goed hebt ingesteld moet je nu astra kunnen vinden door de motor op de paal te verdraaien . Hier http://www.moteck.com/product.asp?idproduct=91 zie je hoe je eventueel ook een ander sat kunt instellen om je schotel uit te richten . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
peroka Geplaatst: 29 januari 2012 Auteur Geplaatst: 29 januari 2012 Bedankt voor de tips ik ga ermee aan de slag al de temperatuur wat aangenamer is hier groeten peroka
Aanbevolen berichten