Coliseo Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 Ik zit met volgend probleempje : ik heb een uit een oracle-database gedownloade excel-file gelinkt naar een access-database. In de access- tabel stel ik vast dat steeds een datum verschijnt die er in feite niet thuishoort (09/01/1500). Ik zou deze datum graag vervangen door een leeg veld met een expressie in een actie-query, maar ik raak er niet uit. Kan iemand volgende expressie aanvullen (of eventueel een alternatief voorstellen ?) IIF([DATUM] like 09/01/1500; ?) waarbij het vraagteken de opdracht moet geven om een leeg veld te maken. Bedankt !
Coliseo Geplaatst: 7 april 2012 Auteur Geplaatst: 7 april 2012 Te laat om mijn eerste bericht nog aan te passen, maar ik ben wel vergeten te vermelden dat dit waarschijnlijk wel met een delete-query kan. Het is echter wel zo dat ik al een make-table-query nodig heb om andere correcties aan te brengen. Mocht een volledige expressie uit mijn vorig bericht mogelijk zijn, dan kon ik deze eveneens verwerken in mijn make-tabel-query en heb ik dus geen tweede (delete)-query nodig.
Aanbevolen berichten