Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Bambu lab X1C printer - wat een schitterend apparaat!


Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 7-6-2026 om 07:18, Con zei:

Het wordt iig de Bambu Lab P2S 3D-printer met AMS2 of 4, daar twijfel ik nog over.

Wat is het geworden?

 

Een advies over filament: Als je een AMS hebt, koop dan ook een rol PLA Support filament. Komt in rollen van 0.5kg, is wat duurder, maar je kan dan heel gemakkelijk supports printen die schoon wegbreken. Ik heb standaard in een van mijn AMS een rol PLA support en een rol ABS support zitten. PLA voor het normale (lagere termperatuur) werk, en ABS voor het hogere temperatuur werk. Dan heb ik ook nog een rol PVA support gekocht, voor de supports die binnenin een model zitten, waar je lastig tot niet bij kan komen. Dan kan je die met het weken in water verwijderen 🙂 . Voor normaal gebruik geen PVA gebruiken...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:
4 uren geleden, Big fellow zei:

Wat is het geworden?

 

Een advies over filament: Als je een AMS hebt, koop dan ook een rol PLA Support filament. Komt in rollen van 0.5kg, is wat duurder, maar je kan dan heel gemakkelijk supports printen die schoon wegbreken. Ik heb standaard in een van mijn AMS een rol PLA support en een rol ABS support zitten. PLA voor het normale (lagere termperatuur) werk, en ABS voor het hogere temperatuur werk. Dan heb ik ook nog een rol PVA support gekocht, voor de supports die binnenin een model zitten, waar je lastig tot niet bij kan komen. Dan kan je die met het weken in water verwijderen 🙂 . Voor normaal gebruik geen PVA gebruiken...

 

Sowieso dank voor je advies. Dan is gelijk mijn keuze bepaald dat

het een AMS wordt voor 4 rollen.Nee, ik heb hem nog niet gekocht.
Ik moet eerst mijn oude printer kwijt zien te raken (voor een zacht

prijsje) met het dilemma dat ik hem niet op wil sturen want dat

is een uitdaging apart.

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...