Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Con

V.I.P.
  • Items

    11.566
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    38

3 Volgers

Over Con

  • Verjaardag 11-03-1955

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Klei a/d Linge
  • Interesses
    En energiebesparing is mijn passie en stille, zuinige pc's.

Recente bezoekers van dit profiel

44.873 profielweergaven
  1. Sowieso dank voor je advies. Dan is gelijk mijn keuze bepaald dat het een AMS wordt voor 4 rollen.Nee, ik heb hem nog niet gekocht. Ik moet eerst mijn oude printer kwijt zien te raken (voor een zacht prijsje) met het dilemma dat ik hem niet op wil sturen want dat is een uitdaging apart.
  2. Con

    F1 Oostenrijk

    Voor zover ik mij kan herinneren is dit de eerste keer dat Max schade reed zonder dat hij in gevecht was met een andere coureur. Ik weet bijna zeker dat pole erin zat.
  3. Dat kun je nu wel zegeen "on Topic" maar ik heb AI al geraadpleegd oven een thuisbatterij inclusief omvormer en dat is deel van dit topic. Maar ik ben er nog niet want ik ga ook nog lopen dimdammen met AI wat het beste in mijn situatie is om een en ander aan te sturen middels Home Assistant. Want daar zitten veel if then else tussen. En ik heb al zeer goede ervaring met Yaml van AI. Ik zeg er wel bij, ik blijf altijd op mijn hoede. Ik heb wel eens een vraag gestedl over verdringingsventilatie, dat was voor AI toch moeilijker dan neu...
  4. Ik vroeg slechts wat de meest lucratieve dag was om stroom af te nemen. Van Google wordt naar van alles doorgestuurd, in deze situatie kwam AI gewoon met de feiten.
  5. Begrijp ik hieruit dat je een en ander niet kon lezen?
  6. Welke gek heeft verzonnen dat een Eurocommissaris gereden moet worden door een chauffeur?
  7. Zo maar even extra geld verdienen, Met name op 1 mei, let wel hier komen nog wel wat kosten bij. Het was én een zonnige dag én met wind. https://www.google.com/search?q=welke+dag+in+2026+was+het+rendabelst+om+de+auto+te+laden&num=10&sca_esv=d8ad4d1a78452d8c&sxsrf=APpeQnvoxPmfzCcCCFNyauGJhDr-w3Jn0g%3A1782314506150&udm=50&fbs=ABfTbFVPz7Fxzkp9gpcH4sspxEqunTJMUKKHoxewXCCzen0Jv0jtyRcbUVGVrkwb13xl0CNHyKN21XbzHPY_gAQNsLIq0Z1UlrmTly5_1lc4fIo_R4joFOrrRx5wey8FOffla7DmcMSK8kILlnaKP7YScppROiL2rq6DjztQ0Kb8miP4yFwKMBSTYRMlKUN6Fg7De9twjcVQ&aep=1&ntc=1&sa=X&ved=2ahUKEwj5jpH4lqCVAxX4hv0HHdk9AUkQ2J8OegQIDxAD&biw=1600&bih=689&dpr=1.2&mstk=AUtExfDPtEni_CNN-ptOc0qE86bijnhB87At0JvcggNcnggahmqFev1RdE0vEcg4otQNwBDFSy82zZty9KnMLyNH3LGNr6uvBOs4V511J_o8A9lxB68Na5UG-edO43eRM8maURREDDAS2ND3DjAyoV0hSU-V4Y0lj5Ze0HRl-2tRrZ2PRe97I188NuLs6NU-Pi6N5GGYAnNwZlDcKxAct8EPLejoOq60SuVnQUmlZIkma3gst_h7EoTKUMPXQHFPnZhtZ8aCBX5Wnx957bIGsJ_VuWNWj66jEu3hfB5WoCYhOFCseZPwtA58IaqU_CR1YBhSd7wJrDK-hRrzmg&csuir=1&mtid=MfY7apLaIrPKi-gPz8qCmA4
  8. Eergisteren "gecomunniceerd" met AI. Reden, ik heb 12 zonnepanelen op 1 string en heb ik liever DC gekoppeld in verband met een stukje verlies (DC>AC>DC) en kwam uit op een Solis S6-EH1P3K-L-PLUS (1-fase, 3 kW) die een DC uitgang heeft. En daar ben ik best blij mee. Heeft geen accu aan boord maar je kunt er iedere accu aan hangen volgens AI. Dat laatste ga ik nog verifiëren voordat fabrikanten naar elkaar gaan wijzen.
  9. Ik ga zelf ook voor de thuisbatterij maar vind wel dat alles erg geromantiseerd wordt om van de maanden uit te gaan dat er vokop zon (en wind) is waarbij d e spotmarktprijzen zwaar onder de 0 itkomen. Dat is van oktober tot en met eind januri wel anders warbij tussen 1200 en 1500 uur de E-prijzen significant flink lager zijn.
  10. Con

    F1 Oostenrijk

    Ze staan weer in mijn agenda, dank!
  11. Eigenlijk heb ik het al eerder aangehaald dat een en ander heel persoonlijk is. Mijn situatie is binnenkort een warmtepomp, daardoor loopt mijn verbuik op in de avonduren. En dan heb ik het voordeel, als op de dag de energieprijzen laag zijn ik daar mijn voordeel uit kan halen. Ook kan ik met mijn panelen de accu vullen bij lagere energieprijzen. Voorts heb ik het geluk gepensioneerd te zijn dus kan ik in de goedkopere uren mijn auto laden. En dat is voorlopig ook nog goed om het net minder te belasten. En mocht ik over hebben in mijn accu dan kan ik wellicht ook nog een beetje verdienen aan het leveren in de dure uren voor zolang dat duurt. Als later de E-netten op orde zijn vervallen een aantal voordelen maar ik zie het ook als een soort gadget. Lekker (wellicht soms met behulp van AI) stoeien wat het beste op een bepaald moment is. En natuurlijk, als het nodig is mijn zonnepanelen tijdelijk uitzetten als ik op de dag overproductie heb. En nee, ik heb geen auto met terugleverende accu aan het net. Dat werd mij te gortig. Morral, het is dus héél persoonlijk wat je allemaal in en om het huis hebt. En de terugverdientijd, ach, een eenmalige investering vind ik niet zo boeiend, wel de maandelijke lasten.
  12. Dat bedoelde ik met beren op de weg zetten...
  13. Waarom geen kerncentrale op zee, geen schitteringen, geen vogelkillende wieken en niemand die daar last van heeft. Oké, wel ff een kabeltje leggen maar daar zijn wij in Nederlnd goed in. En geen gezeik van omwonenden en vergunningen. We hebben al heel veel ervaring met zeer grote olieplatformen dus zo'n centrale zal relatief peanuts zijn. Oké, je moet ff een "funderinkje aanleggen" En als er iets fout gaat raakt het niet gelijk de mensheid.
  14. Ik weet nog goed, toen ik in 2003 zonnepanelen ging plaatsen werd ik hier door diversen bijna voor gek verklaart. Nu schijnt dat hetzelfde te gebueren met thuisaccu's, niet gebruikers of mensen die da niet gaan aanschaffen zetten alleen maar beren op de weg. De ontwikkelingen van thuisaccu's zijn al zeker 10 jaar bezig en wat nu nog gedaan wordt is het fijntunen en/of integreren met AI. Veiligheid is allang geen probleem meer. En natuurlijk zal er altijd wel ergens eentje in de fik vliegen maar ik denk dat bijvoorbeeld meterkasten meer brandgevaarlijker zijn dan accu's mede door het geklier wat mensen doen met hun meterkast en de verdeling ervan.
  15. Ook een chauffeur moet af en toe ff .... en dan stop je toch een keer. Altijd weer die rotsmoezen van die vermaledijde Eurocommissarissen die het voorbeeld moeten geven. Wat maakt het nou uit dat een rit 20 minuten langer duurt?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...