Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Multifeed met 1 LNB....

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij zeggen of ik met een multifeed houder voor Astra/Hotbird ook alleen 1 LNB kan monteren om Hispasat te ontvangen? En moet dit LNB dan links of rechts zitten, ik denk rechts, waar normaal Hotbird zit, omdat dit in het midden is........

Geplaatst:

Lijkt het je niet beter om de schotel dan meteen op Hispasat te richten ? dan heb je tenminste nog enige kans om wat te zien . Je verteld niet hoe groot de schotel is en welk type , maar Astra en Hispasat op 1 schotel gaat echt niet . Er zijn (dure)schotels met multifeed houder , die een bereik hebben van 26 gr . Van Astra naar Hispasat is 19 + 30 = 49 gr

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Sorry, maar je hebt het verkeerd begrepen, natuurlijk wil ik de schotel (85 Cm.) uitrichten op Hispasat. Ik heb al een schotel met Astra/Hotbird dus het is een tweede schotel via Disecq. Voorheen heb ik echter op deze Philips schotel Astra en hotbird gehad met 2 LNb`s en ik wil dezelfde LNB houder gebruiken, snap je??????

Geplaatst:

Duidelijk ! Die Multifeed is dus eigenlijk een dubbele houder . Hier heb je verschillende type's in : symetries en a-symetries . Bij deze laatste blijft 1 LNB midden voor de "steel" en de andere er rechts naast(Hotbird / Astra van achter de schotel gezien) . Bij de symetrise staan ze links en rechts naast de "steel" . Ik vermoed dat je het over dit type hebt . Zoja dan is zowel links als rechts een slechte optie , je hebt in beide gevallen niet het volledige rendement uit je schotel . Als het toevallig een Triax is , heb ik nog wel een orginele Lnb houder voor je zodat je em netjes in het midden kunt zetten .

( Oeps , ik zie dat het een philips is , zal niet passen )

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Als ik het goed begrijp moet ik dus een andere houder weten te vinden, of lukt het ook zo? Ik had voorheen ook een goed signaal met Astra en Hotbird