Gast Geplaatst: 29 december 2002 Geplaatst: 29 december 2002 Bij het herinstalleren, via dos diskette, van Win98 krijg ik nadat de cd-rom is erkend, de ramdisk is aangemaakt en ik "set-up" type, volgende mededeling, "De maximum omvang van een uitvoerbaar programma dient voor set-up minstens 442.368 bytes te zijn." en gaat de comp gewoon naar de dos prompt. >F: Ik kan dus win niet installeren. Ik heb enige ervaring met computers, maar het deze boodschap heb ik nog nooit meegemaakt Het betreft een Pentium I met 128mb ram en een HD van 1gig.
Ome Merde Geplaatst: 29 december 2002 Geplaatst: 29 december 2002 gebruik eens een andere bootdisk van win98 die geen ramdrive aanmaakt (= geheugen) of kopieër je cab-files voor de installatie van win98 eerst naar HD, boot je PC via diskette (originele win98 bootdisk) en druk op shift-F5 in je startup-menu (booten met cd-rom, zonder cd-rom etc.) Ga nu naar je cab-files en voer setup.exe uit. mzl, merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 29 december 2002 Geplaatst: 29 december 2002 cab files ijn gecopieerd, geboot via dos dikette shift-F5 naar dos prompt verder naar c: drive waar de cab files zijn gecopieerd in de root, echter geen reactie op het commando setup ??
Gast Geplaatst: 29 december 2002 Geplaatst: 29 december 2002 Probleem opgelost, Ik heb van "http://www.bootdisk.com/original.htm" opstart diskette gedownload voor "98NL SE" ZONDER ramdrive. Het probleem was te weinig intern geheugen. Bedankt voor jullie reacties Willy
Gast Geplaatst: 30 december 2002 Geplaatst: 30 december 2002 Sjaakk, Deze tip zal volgens mij weinig helpen omdat het interne werk geheugen voor DOS te klein was en niet de harddisk grootte. Flappie.
Ome Merde Geplaatst: 30 december 2002 Geplaatst: 30 december 2002 en als ie blijft hangen in de register-check doe je setup.exe /is hulde, merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten