Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, ben pas bezig met het proberen een funcard te programmeren. Ik heb een mastera 4 en werk met ***geen-reclame*** doe het volgens mij goed met de processer(avr90s8515), doe de flash file in map 1 en de humax file in map 3 vervolgens klik ik op eeprom en op write. Krijg steeds de melding sync error. Kan iemand mij helpen???

Geplaatst:

Heb je vanonder rechts het eprom vakje aangeklikt???

Starview

Geplaatst:

Ja, die heb ik aan geklikt. Heb het idee dat de mastera niet goed is of komt dat niet gouw voor?

Geplaatst:

staat ook goed, ga morgen proberen met een mestera 3. Weet het anders ook niet meer, de configuratie staat ingesteld.

Geplaatst:

Mij lijkt dat je de gewoonlijke vergissing maakt in dit programma met deze progger !

Als de mode 1 (een) wordt aangegeven , zet je hem niet op 1(een) maar op 4 (vier)

Doe je dit niet dan krijg je dus een "sync error"

-------> Houdoe, de groeten uit het Zuiden <------------

Geplaatst:

Bij ***geen-reclame*** zet ik hem op 4 als hij 1 aangeeft, bij chipcat geeft hij het toch goed aan ????

Geplaatst:

@ mac, ik plaats hier nog even de procedure die je volgt met een Mastera en ***geen-reclame*** 1.87 om een funcard te beschrijven :

Start ***geen-reclame*** en klik op AVR en op AVR90s8515.

Klik op load 1 en laad de flash.

Klik op load 2 en laad de interne Eeprom hex.

Klik op load (3) en laad de Externe Eeprom hex.

Onderaan rechts Eeprom aanvinken.

Erase , volg aanwijzingen ...Mode 1 = Mode 4

Write, volg aanwijzingen.....Mode 1 = Mode 4

Nu komt er te staan "install loader" duurt eventjes.

Switch de Progger naar Mode 0 (nul) volg aanwijzingen .. Nu staat er "Write Eeprom ..duurt weer even...

Switch de Progger naar Mode 4 (er staat Mode 1)

Nu staat er "erase Eeprom" en Write Program..duurt weer even..

READY , spanning vd Progger af en kaart eruit , is nu klaar voor gebruik !

P.s. de interne Eeprom die ik hierboven beschrijf in de procedue,vind je alleen in sommige Philips files (bijv. bij Hut**fr**s)

Als je ,zoals in de meeste files een Flash en een Ext.Eeprom hex file hebt, laad je dus de Flash in load 1 en de Ext.Eeprom in load (3)

Probeer dit nog eens uit en laat dan even weten of het gelukt is en/of je foutmeldingen krijgt en zoja, welke .

-------> Houdoe, de groeten uit het Zuiden <------------