Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Asscom en Diseq 2 werkt !!!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Mensen,

Het is me uiteindelijk gelukt om Hotbird en Astra met een diseq 2 module aan praat te krijgen op de gepatchte ontvanger. Ik heb het volgende gedaan:

1 Plaats beide LNB's precies tegen elkaar aan.

2 Sluit rechter LNB(als je achter de schotel staat) aan op diseq aansluiting A. Sluit linker LNB aan op aansluiting B)

3 In het menu van de ontvanger heb ik alle instellingen van astra overgenomen en op antenne 2 gezet, alle instellingen van Hotbird op antenne 1 gezet. Ab menu 7, 1 Diseq.

4 Zoek Astra als eerste op (let op dat je wel al deze zenders moet hebben opgeslagen in je ontvanger). Zet ontvanger BV op ned1 en druk op de + toets.(Dit is de enige manier om de signaalsterkte te zien). Komt deze +/- boven de 90 dan is de schotel goed uitgericht.

5 Zoek indien astra gevonden zenders op de hotbird.

Let op!! De diseq werkt niet als je niet op beide LNB's signaal hebt. Hiermee bedoel ik dat als je op maar 1 LNB signaal hebt en deze aansluit op diseq b je geen beeld zult zien en ook geen kanalen kunt zoeken) Ook alleen op de Diseq a uitgang kun je geen zenders vinden(wel beeld als deze al voorgeprogrammeer zijn). Het afzonderlijk uitrichten van de LNB's kun je dus alleen zonder Diseq 2 ertussen.

Doe hier je voordeel mee!!.

Succes

Patchit