Toine Geplaatst: 28 januari 2004 Geplaatst: 28 januari 2004 Hallo, Ik heb onlangs een linksys WAG54G aangeschaft (adsl modem + wireless router). Prima ding verder. Ik vraag me wel af waarom hier maar 1 antenne op zit, terwijl op andere routers meestal twee antennes zitten. Waarom zitten er op de meeste routers 2 antennes? Ik had zelf het volgende bedacht : op standaard router kan ook een sdsl verbinding worden aangesloten (na het modem natuurlijk). Dus synchroon en dan is wellicht 1 antenne voor het zenden, en 1 antenne voor het ontvangen. Bij een gecombineerde adsl modem/router zit altijd een asynchroon signaal en wordt er dus nooit tegelijkertijd ontvangen en verzonden en kan je dus met 1 antenne toe. Ik weet dus niet of dit waar is, is een produkt van mijn rijke fantasie. Graag jullie kunde! Groet, Toine
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 28 januari 2004 Geplaatst: 28 januari 2004 In principe maken die 2 antenne's geen bal uit. Je accespoint kan schakelen tussen de 2 uitgangen (diversitie). Bij sommige merken kun je daartegen instellen dat RX (ontvangen) via links moet en TX (verzenden) via rechts. Extra bereik zit er niet in.
Aanbevolen berichten