Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

willem53

Lid
  • Items

    163
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

willem53's prestaties

Enthousiasteling

Enthousiasteling (3/8)

  • Conversatie starter

Recente badges

  1. In de rokende soldeerbout staat een arduino zelfbouw internet radio zonder die problemen. Vreemd dat jouw onderwerp wel hier staat en de mijne in de rokende soldeerbout. Je moet wel de goede esp32-c3 nemen , die met koperen antenne stip bij pin 0, anders moet je er een antenne op solderen. De prijzen zijn wel sinds deze week giganties gestegen vanwege invoerbelasting, vaak meer als het dubbele bij Aliexpress. Veel plezier!
  2. Hoi satvrienden, een paar dingen wil ik toevoegen. 1e : de bl op display met weerstand van 1k met plus verbinden . 2e: er zijn meerdere uitvoeringen van esp32-c3: die met koperen stip bij punt nul is van extra antenne, die zonder stip zijn wat instabieler van ontvangst. De witte kant kan je met een draadje (6cm) doorverbinden aan de stip voor extra antenne. 3e In arduino moet je esp32-c3 en dan dev- module opzoeken. Ook cdc en wissen aanzetten. De verschillende drivers kan je met sketch installeren (add library) of vinden op internet in zip vorm en dan via sketch (add library) installeren. Veel plezier!
  3. Hallo satvrienden, ik hoop dat deze uitvoering beter is. Pin4 aan de reset verbonden met zeer dun draadje en zo hoef je niet steeds te resetten, dat gaat nu door 0.1Uf van pin 0-3 naar 4: Zodra een van de pinnen 0-3 met drukknop aan de aarde wordt gelegd, ingedrukt 5sec houden tot tekst verschijnt et voila. Ook een helder display toegevoegd GMT020-02 zodat je kan zien wat er speelt. De antenne (rode blokje) kan je verbeteren door extern draadje erover te bevestigen of een draadje van het witte deel naar aarde (pin2) of 2 draadjes aan elke kant een. Veel plezier! WebradioMP3SimpleC3.zip
  4. Hoi satvrienden, op github en andere forums kom je vaak esp32 projecten tegen, vaak heel ingewikkeld. Ik zou juist willen, dat de nerds aan beginners denken, vandaar hier 2 files om aan te geven wat ik bedoel. De sites op internet geven vaak dezelfde voorbeelden met beperkt practisch inzicht. (Voor mij tenminste) Keep it cheap, simple and free... WebradioMP3jazz.zip WebRadio.zip
  5. willem53

    Zelfbouwprojecten

    Hoi Satvrienden, al een aantal jaar is mijn sathobby verminderd. Ik kijk nog wel en ook de lijsten van Hans gebruik ik, maar miste het echte hobby gevoel, de tijd van coderen enz, het zelf maken. Daarom ben ik met een paar goedkope chips uit china aan het experimenteren, de esp32-c3, 2Euro. Heb zelf wat projecten gemaakt en ook op Github vind je ze wel, vaak heel ingewikkeld en niet werkend..Misschien zijn er meer mensen die met Arduino werken en ook leuke ideeen hebben? Een soort Nederlandse Github? Voorbeeld mijn Jazz internet radio. Keep it cheap, simple and free.
  6. Hoi satvrienden, bij Vattenfall is nog altijd de salderingsregeling van kracht tot 500kw. Met 8 kleine paneeltjes (40 E) op een afdak draai ik s'zomers quitte. Voor na 2027 heb ik 8 lifepo4 cellen van 100A en een solar grid inverter die s'avonds de energie weer teruglevert aan het net, vanwege de tariffs nu al gekocht in China. Of ik die investering er uit haal? Zorg wel dat de panelen genoeg koeling hebben, het rendement gaat boven 25 gr 0,5 % per graad omlaag. Het is ook een hobby...
  7. Hoi satvrienden, ik vond het vroeger leuk om met een zelfbouw hb9cv te spelen. Die kan je tunen waardoor de ruis vermindert. Ook voor opsporen van zenders geschikt, door zijn minimale grootte en opvouwbaarheid. Misschien ook geschikt voor DAB... Voor digitenne (600mhz) zijn er nog steeds wel kleine Yagi's te koop, waardoor ik op vakantie toch nog ontvangst had.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...