Kwalificatie:
1: Russell
2: Leclerc
3: Hamilton
4: Antonelli
5: Verstappen
Max lag op snelheid voor een betere positie, maar verloor de macht over de wagen en parkeerde hem in de grindbak.
De wagen werd plotseling onbestuurbaar, weer een probleem met de hybride techniek???
3e vrije training:
1: Russel
2: Antonelli
3: Hamilton
4: Piastri
5: Norris
6: Verstappen op + 0,273 sec.
Het lijkt erop dat de nieuwe upgrades voorde wagen nog geen grote verbetering geven.
De TT van Assen is zondag live te volgen via NPO 1 en een livestream op NOS.nl en in de NOS-app.
De races beginnen om 11.00 uur (Moto3), 12.15 uur (Moto2) en 14.00 uur (MotoGP).
Net even de wagens gewassen, ondertussen is het hier al 30 graden.
Tonski, wees blij dat je niet in New Delhi zit, daar is het niet alleen warm, maar ook nog eens vochtig en een luchtverontreiniging waar je tegen kan leunen.
Gisteren zou de laatste dag zijn geweest met 40 graden.
Vandaag wordt het een aangename 35 Graden.
De komende 14 dagen schommelen de temperaturen in de voorspellingen rond de 35 graden.
In de nacht zou er iets meer verkoeling zijn, 15 tot 20 graden.
Op dit moment om 08:00 uur is het alweer 27,6 graden.
De eerste training gaat niet goed voor redbull.
Max zijn auto heeft het einde van de pitstraat niet gehaald.
Hadjar zijn wagen heeft technische problemen en gaat voorlopig nog niet starten.
In Nederland moeten we allemaal verplicht aan de warmtepomp, een soort airco.
In Engeland ondertussen....
https://www.telegraaf.nl/buitenland/lokale-overheid-engeland-laat-aircos-vanwege-milieu-van-huizen-halen/157772858.html
Lokale overheid Engeland laat airco's ’vanwege milieu’ van huizen halen.
Een woordvoerder van de gemeente zei dat er ’geen enkele reden’ was voor extra verkoeling en dat ze in strijd waren met ’het beleid’.
Veel ambtenaren beroepen zich op een plan van de burgemeester van Londen uit 2021 waarin staat dat airco’s ’zoveel mogelijk voorkomen moeten worden’.
De krant sprak met airco-installateurs die vertelden dat ze in de stad op meerdere plekken vrijwel nieuwe installaties moesten verwijderen, omdat de eigenaar door de gemeente was aangeschreven.
W.A. van Buren is ondertussen ook omgeschoold op de Airbus en is zijn typerating voor de 737 kwijt.
Of hier een vliegtuig bij het brevet van W.A. gezocht wordt?
De huiskamer.
(in de nacht staat de AC in de huiskamer uit.)
In een 160 jaar oud huis met massieve muren van 90 cm dik warmt de zon de massa aan de buienkant op.
Zonder AC in de nacht zie je hoe snel de muren hun warmte naar binnen afgeven.
Hier is het zomers weer, in de grafiek het temperatuurverloop van de afgelopen week.
De verwachting voor de komende 2 weken zijn temperaturen tussen 35 en 40 graden.
Duurzame ’klushub’ voor aannemers in Amsterdam geflopt: ’Typisch plan dat is bedacht door intellectueel die nog nooit een dag echt heeft gewerkt’
https://www.telegraaf.nl/binnenland/duurzame-klushub-voor-aannemers-in-amsterdam-geflopt-typisch-plan-dat-is-bedacht-door-intellectueel-die-nog-nooit-een-dag-echt-heeft-gewerkt/157669765.html
Slechts drie bedrijven werden klant. „Het liep niet storm.”
Dat defecte modem heb ik toen ter reparatie terug gebracht naar de winkel..
Het ging om een apparaat van ongeveer 250 Euro.
De servicedesk van de winkel vertelde mij toen, dat je binnen 2 jaar het defecte apparaat mocht terug geven in ruil voor het aankoop bedrag, een aanbod wat ik geaccepteerd heb.
In die 2 jaar was hetzelfde modem 50 Euro goedkoper geworden, ik heb voor 200 Euro een nieuwe gekocht en kreeg 50 euro toe.😉
De ouderwetse ondergrondse koperen telefoonlijn is een van de meest onderschatte manieren hoe in je huis schade ontstaat door bliksem.
Ik heb zelf een keer een modem defect gehad door bliksem.