Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Drs. IJzerbout

Lid
  • Items

    12.230
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    249

Alles dat geplaatst werd door Drs. IJzerbout

  1. Hier in de Emiraten moet je niet met je diesel wagen naar de tankstations. Personen dieselwagens worden niet toegelaten hier. Uitsluitend vrachtwagens en nutsvaartuigen.
  2. Ik word altijd weer kritisch gezien als ik zeg dat een grote(re) schotel altijd de voorkeur heeft. Neem ruim wat extra reserve bij zo’n opstelling, dan heb je ook geen uitval als het weer niet meespeelt.
  3. @Shedman: Doe jezelf een plezier en ga niet op een 100ste of zelfs een 10de graad zitten pielen. Dat is weer zo’n hersenkronkel van Sprietje en is volkomen absurd. Bij dit soort schotels met schelende LNC’s is het brandpunt vooral bij out of center positionering eerder een vlek. Dus het is niet kritisch.
  4. By thus increasing the average average loudness and modulation depth, the overall envelope power of an AM transmitter is also increased, giving more watts into the air Totale onzin.
  5. Het was toch anders. Hij heeft de kok wel horen fluiten maar wist niet waar de lepel hangt.
  6. Altijd willen hebben en nooit om durven vragen.
  7. Waar ik woon moet je een bezoeker bij security eerst aanmelden. Anders kom je niet eens door de gate. Laat staan op de bonnefooi aankomen zetten. Dus voor inbraak hoeven we ons geen zorgen te maken. Ook wordt het terrein onopvallend bewaakt met camera’s en patrouille van de security mensen. We doen de deur niet eens op slot. 🔐
  8. Beste mensen, voor de zeezender diehards en anoraks, is op 31 Augustus de legendäre zeezender Veronica 50 jaar uit de lucht. Een groot feest daarom op 31 Augustus en iedereen is uitgenodigd naar het schip te komen in Amsterdam. Groot feest met bitterballen en ranja. Let wel, als onvergetelijke attractie en hoogtepunt van dit feest is ook het originele zendkristal te bezichtigen. Je kunt tijdens dit feestelijke hoogtepunt dan een selfie nemen van jezelf samen met dit beroemde kristal. Leuk om later aan je kinderen en kleinkinderen te laten zien.
  9. Het is geen grap maar realiteit. Een ernstige zonne-eruptie is waargenomen en op weg naar de aarde. Uitval van satelliet communicatie telecommunicatie en stroom grids worden verwacht. https://www.cnn.com/2024/05/10/business/sunspots-disrupt-phones-gps-scn?cid=ios_app https://www.nu.nl/binnenland/6312397/komende-nachten-zeldzaam-grote-kans-op-noorderlicht-in-nederland.html Dus @Codx, zet de middengolf maar uit want die zal ook wel uitvallen. 😀
  10. Drs. IJzerbout

    Formule 1 in 2024

    Voor het komende seizoen alvast goed nieuws. RTL Duitsland zendt de Formule 1 races in FTA uit in 2024 en 2025. Niet alles, maar een groot gedeelte. Hieronder de details in het Duits met complimenten van de Bild Zeitung: In der kommenden Formel-1-Saisonlaufen sieben Rennen auf RTL! Dazu auch alle Qualifikationsrennen und das erste Rennen der Saison. Hintergrund ist eine völlig neue Kooperation zwischen dem Free-TV-Sender und Rechteinhaber Sky, die im neuen Jahr beginnt und für zwei Jahre angelegt ist.
  11. Zoals in de titel mijn vraag of er voor sat4all misschien een dark mode is? Voor Androiden/of iOS ? ik ben al een tijd aan het zoeken maar niets erover te vinden.
  12. Hiermee wil ik de middengolf "community" de aandacht vestigen op deze zender: Twente Gold. Via middengolf (25 Watt) rondom Hengelo te horen met een programma dat eens wat anders is dan die boerenkool met worst zenders waarvan er 10 in een dozijn te vinden zijn. Het gaat om een muziekkeuze die zeker bij de oude (uitgediende?) middengolf goed past en wel om platen uit de jaren 20 tot 70...leuke oude opnames die je maar zelden hoort. Voor mij is dit veel leuker dan de Caroline muziek richting waar ik persoonlijk niet veel aan vind. Een leuk initiatief. Hier de website waar de stream ook in goede kwaliteit te horen is. https://www.twentegold.nl Vermeldenswaardig is dat ze aangeven dat ze via de middengolf ook in stereo uitzenden. Mij is de zin hiervan niet helemaal duidelijk. Ik heb nog nooit ergens een stereo AM ontvanger te koop gezien in Europa. Samengevat, te ontvangen via AM 1467 kHz 1008 kHz. (in full stereo !!!!) en via de stream op het www en enkele radio Apps. Zelf zeggen ze dat ze in heel Twente goed te ontvangen zijn. Dat is nogal optimistisch. Want via SDR Twente zitten ze al behoorlijk in de ruis met matige ontvangst. Dat zijn maar net 15 km vanaf Hengelo. Maar goed...het idee en initiatief is er.
  13. Het Ain Dubai is geopend. Het is gebouwd ter gelegenheid van de EXPO 2020. Die gaat in Oktober van start. Het rad is 250 mtr hoog. Vooral s'avonds een indrukwekkend schouwspel.
  14. De Hongaarse zender Radio Kossuth is sinds enkele dagen weer terug op de middengolf 540 kHz. Het vermogen is 2000 kW en is daarmee de sterkste middengolfzender ter wereld. Na zonsondergang heeft de zender een gigantische reikwijdte en is in geheel Europa zeer goed te ontvangen. De zenders zijn 5 x 200 kW parallelgeschakelde Canadese Nautel zenders. Ze zijn nieuw geleverd en geinstalleerd. Dat betekend dat Hongarije de middengolf nog lang niet als uitgediend ziet. Als IRIB Radio Iran ´s nachts de lucht uitgaat op 540 kHz dan ontvang ik Radio Kossuth hier in de UAE behoorlijk goed en nauwelijks fading. Bron: Nautel & Satellifax
×
×
  • Nieuwe aanmaken...