Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Pedblu

Lid
  • Items

    54
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Lot, Fr
  • Interesses
    VU+, open pli, bridge, frankrijk

Recente bezoekers van dit profiel

2.021 profielweergaven

Pedblu's prestaties

Enthousiasteling

Enthousiasteling (3/8)

  • Conversatie starter

Recente badges

  1. Even update. Nadat windows en ook DCC hem niet vond heb ik de oude schijf aan de USB achterin gehangen. Resultaat was dat mijn nieuwe schijf "weg" was en de oude schijf als harddisk weer functioneerde. Vervolgens opnieuw de nieuwe disk geformatteerd via de Vu+ en de oude schijf aan de voorkant USB gehangen en toen kon ik alles terug kopiëren/verplaatsen. Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan. Dat doe ik dus. En overigens de SSD 1Tb kostte netaan 50 Euro. Omdat ik toch vond dat mn Ultimo 4K wat warm werd in de kast waar ie stond leek mij een SSD sowieso een mooie oplossing. Warmte is behoorlijk afgenomen. Dank voor jullie adviezen. Al met al weer wat wijzer geworden.
  2. Dank. Ik heb en gebruik DCC maar de oude harde schijf wordt niet herkend door Windows. Ik weet dus niet hoe ik de bestanden kan overzetten.
  3. Mij Ultimo 4K draait na een jaar of 7 nog altijd als een tierelier op Open pli. Nu had ik de laatste soms wat storingen in de opnames. Mijn oude harddisk was ook al gauw 7 jaar oud dus deze nu vervangen door een nieuwe SSD schijf. Werkt allemaal weer prima, maar ik zou de oude opnames nog willen afspelen dus kan ik de oude disk gewoon in een USB behuizing plaatsen of moet/kan ik deze eerst een nieuwe naam geven om te voorkomen dat mijn Ultimo 4K deze als zijn oude/vertrouwde harde schijf ziet? Of moet ik überhaupt nog iets anders doen?
  4. Ik heb beide nog liggen. Maar ook om de duo pootjes zit te weinig ruimte voor de nieuwe bijgeleverde houder helaas
  5. Helaas heeft de nieuwe houder een verdikking waardoor de beugel niet om één van de drie "pootjes" geklemd kan worden. De oude klem bestaat uit twee delen die met één bout en moer geklemd wordt. De nieuwe heeft een boven en onderkant die met twee bouten wordt bevestigd en die te breed is. In Frankrijk besteld en bedoeld voor een enkele kop lijkt het, of wellicht staan de nieuwe duo/ triplex koppen verder uit elkaar of zo.
  6. Dank Sprietje. Komt er op neer dat hij beter een "oude" 78 triax schotel op de kop kan tikken of kiezen voor een rail oplossing die past bij de nieuwe ovale schotel?
  7. Mijn buurman heeft net een nieuwe triax 80 (ovaal) aangeschaft. Ik heb nog een duo lnb liggen, maar de houder past dus net niet in de nieuwe buis. Heeft triax de diameter aangepast of zit er een verschil tussen triax 80 vanuit Nederland en die hier in Frankrijk aangeschaft? Of moet je tegenwoordig echt met een rail werken? Vraag mij af of wij de houder iets kunnen afslijpen zodat de oude houder alsnog in de nieuw buis past?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...