Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

GSO aansluiting + extra aparte satelliet mogelijk?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Situatie:

klant heeft in de flat een GSO met daarop Astra 1/Astra 3/Hotbird/Turksat en wil graag Astra 2 erbij hebben.

Voor Astra 2 mag hij een eigen schotel op het dak plaatsen.

Tot dusver goed; alleen is er een mogelijkheid om dan en de Astra 2 en ze satellieten van de GSO tegelijkertijd te ontvangen?

Ik vrees van niet; GSO is 1 kabel uit de muur die al disceq a/b/c/d is ingesteld; ik ken geen mogelijkheid of schakelaar ofzo die nog een extra satelliet toestaat. Handmatig elke keer de kabel verwisselen lijkt me ook niet de beste optie.

2 Aparte tuners vind de klant weer niks en begrijpelijk.

Iemand een suggestie?

ow...ingeving....een twintuner kan dit toch wel of ook niet?

Geplaatst:

Uncommitted switch, bv Spaun Sur 220 F, er tussen hangen. Ingang 1 van de Spaun op de GSO switch aansluiten, ingang 2 op de astra2 lnb.

Ontvanger moet wel geschikt zijn, diseqc 1.1.

Nederlands Transplantatie Verbond adviseerd: draag geen fietshelm!

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:

Is op een GSO ook een 2e ontvanger aan te sluiten, voor de slaapkamer bijvoorbeeld?

Bedoeling is wel dat je onafhankelijk tegelijkertijd kunt kijken.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dat betekent twee kabeltjes naar buiten en twee aansluitingen benutten op de GSO. Ja het kan, maar is daar ruimte voor?

Geplaatst:
Origineel bericht van: theboyk
Is op een GSO ook een 2e ontvanger aan te sluiten, voor de slaapkamer bijvoorbeeld?
Bedoeling is wel dat je onafhankelijk tegelijkertijd kunt kijken.

Over 1 kabel kan het met een stacker/de-stacker, afhankelijk van lengte/kwaliteit van de kabel. Toegang tot gso switch en een vrije uitgang zijn wel nodig.

Nederlands Transplantatie Verbond adviseerd: draag geen fietshelm!

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2