q Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Hallo , De box die ik gebruik is een VU+duo met Pli 2.3 image . Mijn opstelling is een draaibare schotel voor LNB-ingang1 en een aparte schotel met 4 LNB's met commited switches voor LNB-ingang 2 . Alles werkt maar ik gebruik 2 coaxkabels . Nu zou ik graag slechts 1 coax gebruiken maar geraak er niet uit met de configuratie . Ziehier mijn configuratie : - Configuratie mode : geavanceerd , - Satelliet : ??? - LNB : ??? - Prioriteit : Auto - LOF :??? - Spanningsmodus : Polarisatie - Verhoogde voltage : neen - Tone modus : band - Diseqc : geen De uncommitted switsches is een Spaun Sur 420 F . Moet ik ook alle satellieten bij mijn draaibare schotel opnieuw instellen hoewel deze goed werkt ? Dank voor hulp .
Eduard07 Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Moet je niet een Tuner A en een Tuner B gaan instellen? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
q Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 De LNB 1 en 2 zijn de tuneringangen , 'k heb me verkeerd uitgedrukt , sorry .De vraag is hoe je met één coaxkabel en een uncommitted swiches deze tuner moet configureren .
mebo870 Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Op voorwaarde dat er overal Twin lnb's aanwezig zijn en dat elke tuner van zijn eigen kabel is voorzien. Dan zal het voor Tuner A geen probleem opleveren om een draaibare schotel + een schotel van 4 LNB's te laten werken. Het volstaat om er een uncommitted 2/1 switch tussen te zetten, waarbij ingang A naar de schotel met motor loopt, ingang B naar de 4/1(committed) diseqc uitgang Tuner B is een ander verhaal, je kijkt daar normaal via de 2de kabel van de lnb, op dezelfde satelliet X als tuner A. Maar de sturing van de motor, die komt van Tuner A. Om op Tuner B een gelijkaardige schakeling op te zetten als bij Tuner A Loop je tegen een probleem aan, die lnb van de schotel met motor moet benoemd worden en dat gaat niet lukken. The key to happiness. Stay away from idiots
q Geplaatst: 31 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2013 Hallo , dank voor de reactie . Hier wat verduidelijking : - Ik wil enkel (voorlopig) met Tuner A werken , - de committed switches 4.1 voor 13° , 19°, 23,5° en 28.2° en mijn draaibare schotel sluit ik respectievelijk aan op poorten 1 en 2 van mijn uncommitted switches, - de uncommitted swtches is een Spaun 4.1, - de coax loopt dus van de uncommitted uitgang naar tuner A . Mijn vraag is : hoe configureer ik tuner A ? Moet ik de geavanceerde mode gebruiken en hoe wordt deze dan ingesteld ? Alvast dank voor jullie hulp .
Aanbevolen berichten