Blacky Geplaatst: 6 mei 2015 Geplaatst: 6 mei 2015 Kun je op een eenvoudige manier je diseqc testen? Heb de plug-in op de Xtrend et9500 al gebruikt. Hier geeft hij een aantal errors op de tuner B. Heb de diseqc al omgewisseld, maar blijft foutmelding op tuner B geven. Andere opties waaraan het kan liggen?
trust Geplaatst: 6 mei 2015 Geplaatst: 6 mei 2015 (aangepast) Als je een satfinder hebt kun je kijken of hij schakelt , ik neem tenminste aan dat het over een switch gaat . Sluit de switch met een kabel aan je ontvanger met de satfinder op poort A , laat de andere aansluiting van de satfinder onaangesloten . Draai de potmeter op de satfinder helemaal naar rechts . Kies een kanaal van een satelliet die je onder A heb geprogrammeerd , de satmeter moet nu alleen op die poort uitslaan en piepen . Door hem op poort B , C , D te zetten en die satellieten te kiezen , kun je de andere poorten testen . Op deze manier test je alleen het schakelen , er kunnen natuurlijk ook andere fouten in zitten zoals onderlinge signaal lekken . 6 mei 2015 aangepast door trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Blacky Geplaatst: 8 mei 2015 Auteur Geplaatst: 8 mei 2015 Heb alle aansluitingen gechecht en opnieuw aangesloten. Nu werkt het perfect. Monteurs van tegenwoordig denken maar aan één ding; aansluiten, beeld en kassa.
Eduard07 Geplaatst: 8 mei 2015 Geplaatst: 8 mei 2015 maar aan één ding; aansluiten, beeld en kassa. Uit jouw relaas begrijp ik dat "beeld" niet in het rijtje thuishoort. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten