Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vorige week mijn DVB-T2 stick ontvangen om TVV in DVB-T2 mode te ontvangen (Azeuner).

Enkele onzekerheden opgelost :

- enkel met een DVB-T2 mode stick kan je TVV ontvangen, NIET met een gewone DVB-T stick of ontvanger

- de VRT 's zijn WEL te ontvangen met deze stick, maar NIET in het aanbod van TVV

- VTM , VIER, en andere commeriëlen zitten al in het aanbod

- er zijn nu ongeveer 18 zender te ontvangen

- video kwaliteit is niet denderend

- voor de eerste keer kan ik met deze nieuwe stick , met wat moeite , BINNENHUIS ontvangen, ook de VRT's !

(al mijn andere gewone DVB-T sticks geven zeer slecht of meestal geen beeld in huis)

- in de stick zit de vertrouwde RTL2832 in, maar ook een nieuwe Tuner chip A/T 628 (waarschijnlijk iets gevoeliger)

- grote verassing : stick is ook voor SDR te gebruiken in HDSDR en SDR# !

- TVV zend uit op 3 DVB frequenties, om aan >18 zenders te geraken

- alle TVV zenders zijn gecodeerd, behalve hun eigen INFO kanaal

- kanaal 1, 2, 3 zijn weggelaten - nog geen sporen van de VRT's

- de stick is nogal 'lijvig' om in een USB poort te steken (best verlengkabel gebruiken)

- er is een CD bij met de driver install, een TV-T2 player en een TV kabel-C  player ( moest zelf uitzoeken wat wat is )

Dit is voorlopig het lijstje.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG

Geplaatst:

Hoe spreek je de module aan? Als ik via usb ga, dan wordt de ci niet aangesproken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Het is zuiver een USB STICK voor in de computer of Laptop (kan nu ook al in een Tablet of smartphone).

Daarmee ontvang je TVB-T (T= Terrestial of aardse TV signalen uit de lucht), OF ook Kabel TV ( DVB-C  C= Cable). De juiste software zit er bij.

Een SAT box (VU, Dreambox, ..)  kan er ook mee overweg via een USB poort als je de juiste plug-in installeerd.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Gedecoreerd ?

Goed lezen aub , stond er al - enkel met een DVB-T2 mode stick kan je TVV ontvangen, NIET met een gewone DVB-T stick of ontvanger.

VRT is in DVB-T .

• Nieuwe aanmaken...