Dat is het probleem in België
Als je laad als de stroom gratis is, of zelfs als je er geld voor terugkrijgt bij negatieve prijzen, betaal je nog altijd de extra kosten.
In plaats van een 33 eurocent per Kwh betaal je dan een 20 eurocent per Kwh bij "gratis" stroom.
Het verschil tussen laden op gratis momenten en terugleveren als de stroom duur is wordt dan wel klein.
Als je kan laden met je zonnepanelen, zoals ik ook doe, is het verhaal natuurlijk anders.
ik heb 11,8 Kw aan batterijen staan. Maar veel leveren ze in de zomer ook niet op.
's Morgens zitten ze nog voor > 80 % vol.