Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 16-1-2022 om 11:10, trust zei:

OK , ik neem aan dat je de nieuwe lnb gemonteerd hebt , en als je met deze Maxplus de rotor wilt afstellen kunnen we als volgt verder gaan .

Kies in motor instelling  de sat op 4.9º oost , wss is die nog genaamd als Sirius of Astra 4a .

Zet daar de motorinstelling op Usals

Stel de Lat en Lon in en geef het commando Ga Naar Center ( motor control - OK - ga naar center )

Wacht tot de motor stilstaat  .

Als je nu helemaal onderin het menu op Ga Naar drukt , verdraait de motor iets naar het oosten ( ± het verschil tussen jouw Lon en die 4.9º)

Voer in het menu Manueel Scan bij die sat  12.130 V 27.500 in en laat dat menu open staan , kun je de signaalbalk goed zien .

Stond je schotel nog goed dan moet je signaal hebben mits bekabeling lnb e.d. in orde zijn , en de schotel recht voor de motor gemonteerd is .

Zo niet dan niet meer via de ontvanger draaien maar de klemmen waar de motor mee aan de paal zitten iets lossen en de motor op de paal verdraaien .

Over een verticale paal / steun ga ik het niet hebben , dat is vanzelfsprekend dat die naar beide zijden waterpas staat , toch ?

Bij Lyngsat kun je zien welke zenders nog Dvb-s zijn , die zijn geel gemarkeerd .

Om in wat verder oost en west te controleren gebruik ik ( mits er zicht op is) 42º oost en 30º west 

Op 42º oost zit 10.096 V 30.000 en op 30º zit 10.890 V 27.500 nog op Dvb-s 

Uiteraard al die satellieten op Usals instellen 

Als ik nu een ontvanger met OPENATV zou hebben zou dit dan dezelfde werkingswijze zijn of niet?

M.v.g.

Geplaatst:

Als je met die maxplus meerdere satellieten op de clarkbelt goed ontvangt zou ik aan de schotelafstelling even niets veranderen .

Het gaat dan alleen over de usals instellingen in de andere ontvanger .

• Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka