Thijs-Rallye Geplaatst: 28 april Geplaatst: 28 april Op 24-4-2026 om 10:57, Tonskidutch zei: ik heb 6 HP's waarvan twee nieuw aanschaffingen en andere die tweedehandse, heb ik voor Linux en Chrome OS aan buren geschonken die lopen met eigen hardwarekeuze erin super goed hoor. En dat al sinds 2008. Mooi dat die dan niet gesloten zijn. Wellicht komt het bij laptops meer voor, ik had het destijds met een pavilion van een vriend van me. Netwerkkaart kapot en het Intel kaartje dat ik nog had werd geblokkeerd door de bios.
Tonskidutch Geplaatst: 28 april Geplaatst: 28 april 4 uren geleden, Thijs-Rallye zei: Mooi dat die dan niet gesloten zijn. je refereert aan eerder gemelde hardware beperking die ingebakken zou zitten ? nog nooit iets van gemerkt bij HP waar heb je daar dan gepubliceerde informatie over gevonden, bronvermelding? misschien dat je het over servers hebt, want daar ken ik het wel maar workstation absoluut niet Fat Freddy's Drop Bohannon
Thijs-Rallye Geplaatst: 29 april Geplaatst: 29 april Een bron behalve eigen ervaring heb ik niet. Het systeem postte niet meer na het monteren van de generieke netwerkkaart met een melding over non compliant hardware (oid). Het is alweer even geleden, misschien dat ze inmiddels gestopt zijn met die maffia praktijken.
Aanbevolen berichten