Miauw
Lid-
Items
3.422 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
4
Miauw's prestaties
-
Ik probeer straks zodra ik wakker ben het het huisje en het zwembad van de Heijderbos in de achterbak van de auto te krijgen voor we naar huis vertrekken, je moet toch wat.
-
Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?
Miauw reageerde op Miauw's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Ik heb weer een aardige discussie op gang gebracht, maar het is een zeer tijdelijke oplossing. Sinds 11 jaar geleden ben ik sinds afgelopen vrijdag een weekje in Nederland op vakantie waar ik keihard aan toe was. Momenteel op het Heijderbos van Center Parcs via een heel goede aanbieding, en gedeeld door 3 maakt het goed te doen. Sorry als ik wat laat reageer daardoor. De TV staat hier op het tijdelijke verblijf nauwelijks aan, maar wat een beroerd beeld geven ze hier door, is echt niet om aan te zien als de TV aanstaat. Wifi op het park waar ik nu gebruik van maak is van wisselende dekking, is gratis bij inbegrepen, dus veel moet je daar niet van verwachten. Het werkt, maar als er te veel mensen het gebruiken wordt het traag. Ziggo is letterlijk op de dag dat we naar huis gaan offline bij mijn moeder, een dag later gaat gaat Hollandsnieuwe aan, met het signaal van Ziggo. Ik had zonder splitter zoals ik het even noem waarvan ik opgegeven heb welke in even zo snel kon vinden, want ik moet ook ergens andere in mijn huurwoning hebben liggen, een test met een Humax ontvanger met hardeschijf gedaan wat prima werkte, de standaard zenders waarvan een deel in SD kwaliteit, het is voor minimaal een jaar. Mocht het echt niet bevallen, dan komt er NL-Ziet daarvoor in de plaats. Ik denk dat ESPN nog tijdelijk om klanten bij Ziggo te werven ook via DVB-C uitgezonden zal worden, zodra er voldoende over de streep zijn zal denk ik Ziggo ze vermoedelijk naar IPTV only gaan overzetten. Het is een gevoel, kan het niet hard maken, maar Ziggo haalt wel meer streken uit. De splitter en kabels liggen bij de hand, ik moet wel maar die andere splitter opzoek, hopelijk komt deze snel boven water. Nadeel via DVB-C is eerst opnemen voor je het terug kan kijken, uitzending gemist werkt dan niet meer, net als interactiviteit die alleen nog voor IPTV werkt. -
Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?
Miauw reageerde op Miauw's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
@iedereen, Kan ik al is het voor tijdelijk, een POA 01-UPC tijdelijk de aansluitingen gebruiken voor het delen naar een data aansluiting voor de modem en de andere aansluiting voor het aansluiten van een Humax ontvanger? Ik moet ergens in huis betere splitters hebben, maar ik kan ze even niet vinden. Ik ben veel spullen en papieren aan het uitzoeken, maar door de woningcorporatie via een aannemer ruimte nodig had, ben ik nog druk aan het zoeken waar ik die andere gelaten heb. De spillter is puur bedoeld om direct in de Ziggo aansluiting te drukken en het signaal in zowel data voor de modem als een DVB-C signaal om standaard TV te kunnen kijken. Het gaat om Humax ontvanger via DVB-C en 1 modem voor het internet. Kan dat tijdelijk met de eerder genoemde splitter, of gaat dat echt niet werken? In het laatste geval moet in in huis een speurtocht naar de andere splinters houden die meer van deze tijd volgens mij zijn. -
Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?
Miauw reageerde op Miauw's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Deze ken ik als ze in een half plastic behuizing zitten en in een oude 2 aansluiting Ziggo aansluiting gestoken kan worden. Ik heb ooit Ziggo gehad, echter door de 1GB met TV aanbieding, moest mijn aansluiting uit het jaar kruik vervangen worden. Ziggo kon in hun administratie zien dat ik ooit TV en radio via de kabel aangesloten was, over het bewaren van gegevens gesproken. Ziggo is alleen niet zo dom geweest toegang aan een hacker te geven en ODIDO wel, maar het verbaasde mij dat ze het na langer dan 5 jaar nog konden terughalen. Ik ben na een jaar Multikabel naar Digitenne overgestapt, na een jaar overgestapt op Canal Digitaal met een STB pakket waar je toen nog jaarlijks een goedkoper bedrag dan ik voor de rest moest betalen, daarnaast had ik bij een allang verdwenen Prijzenmepper een complete set SECA2 met ontvanger en schotel voor een zeer laag bedrag op de kop getikt. Later een compleet nieuwe set van Canal Digitaal gehad i.v.m. de overstap naar SECA 3, ik moest alleen een kleine bijdrage betalen voor de verzending van een nieuwe schotel i.v.m. dat die van mij al aardig aan het roesten was. Met internet ben ik pas later begonnen, eerst via een programmatje een Speedtouch modems het wachtwoord laten geven en vervolgens inloggen, later via een voormalig bovenbuurman waarvan ik de wifi mocht gebruiken. Mijn bovenbuurman was van vroeg in de ochtend tot ergens halverwege de avond weg, maar door ik zijn pakketten meestal opving, was hij blij dat hij niet op zaterdagen moest wachten om pakketten op te halen, ik komende dat altijd rond een bepaalde tijd in de avond uit tot hij ging verhuizen. -
Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?
Miauw reageerde op Miauw's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Ik heb inderdaad ook al veel soorten splitters gezien, echter gaat het om de splitter bij binnenkomst direct te splitten om een data signaal en een TV signaal (DVB-C) om een Humax ontvanger aan te sluiten. -
Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?
Miauw reageerde op Miauw's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Ik moet er meer hebben, maar ik kan ik wat met een POA 01-UPC, als is het tijdelijk? -
Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?
Miauw reageerde op Miauw's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Even voor mijn duidelijkheid: Dus als ik het goed heb, dan is de splitter met een TV uitgang en een data uitgang de juiste? Of kan waar 2 TV aansluitingen uitkomen ook, waarbij 1 voor data wordt gebruikt, maar dan moet je een betere TV hebben? -
Zoals iedereen denk ik wel weet is Ziggo stap voor stap bezig mensen van DVB-C naar een NEXT-mini te krijgen, als ESPN 2, 3 en 4 straks standaard in het basispakket komen, zou Ziggo dan op een top moment van het voetbal overschakelen naar IPTV door gebruik van een NEXT-mini dan wel de Ziggo app zodat er weer een groep aan de NEXT-mini's moet om nog ESPN te kunnen ontvangen? Bij elk abonnement van Ziggo zit of een NEXT-mini dan wel de Ziggo app, of je het gebruikt of niet, het zit er als hoofdaanbod voor TV erbij. ESPN stelt net als andere TV zenders bepaalde eisen, echter gaat het bij ESPN net even verder.
-
Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?
Miauw reageerde op Miauw's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
De bedoeling is een Hollandsnieuwe internet only abonnement van Ziggo, maar dan kan je de vrije zenders van DVB-C die nog meegezonden worden met een beperkter aantal zenders bekijken, al worden het er wel steeds minder door een overgangsbeleid dat Ziggo graag iedereen naar een NEXT-mini probeert over te krijgen. -
Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?
Miauw reageerde op Miauw's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik heb diverse splitters, alleen die verschillen in aansluiting van 2 maal een TV aansluiting waarvan 1 voor data, en splitters met 1 TV aansluiting en een schroefdraad voor de data aansluiting, daardoor raak ik door de war welke ik moet gebruiken, of kan het beide? Van de modem komt een schroefdraad. -
Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?
Miauw reageerde op Miauw's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Ik heb meerdere soorten liggen, 2 met 2 TV aansluitingen, waarvan 1 voor data gebruikt wordt. Daarnaast ook die op het plaatje met een TV aansluiting en een schroefdraad duidelijk voor data, maakt het wat uit, want daar zit voor mij wat verwarring? De kabels hebben vaak geen schroefdraad, maar steek je er zo in, ik heb verschillende mogelijkheden gezien, de splitters hoefde je nooit terug te sturen bij beëindiging van het abonnement. -
Als je internet en DVB-C zenders afneemt, ben ik twee type splitters tegen gekomen, maar welke is tegenwoordig gebruikelijk? Type met 2 TV aansluitingen? Type met 1 TV en 1 data aansluiting, dus geen TV uitgang. Welke is de laatste die uitgegeven zijn? En welke is beter?
-
Play more verdwenen op oudere decoders en tv met een kaartje.
Miauw reageerde op sattv4iedereen's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Ik vraag mij af of Canal Digitaal in 2030 of eerder nog op satelliet uitzendingen doorgeeft. Voor de oude toen kleine kabel bedrijven was het een belangrijke aanvoer, voor vakantieparken was het een aanvoer, steeds meer gaat over in de app van Canal Digitaal, want dat kost vele malen minder met hun ooit 1 miljoen digitale TV abonnees. Naast dit alles zijn er meer aanbieders voor zakelijk gebruik wat via glasvezel dan wel 5G aangevoerd wordt. Ik ben 11 jaar geleden op de Eemhof geweest, daar was toen nog geen standaard wifi in elk huisje. Door een VIP huisje kregen we er kaarten voor de hotspot van KPN erbij, maar doordat er een paar KPN inlog codes waren door gebruik van KPN thuis, werd er van een eigen hotspot gebruik gemaakt wat prima werkte. Er staan flinke masten op de diverse parken, ook met een schotel er vaak bij, maar meer gericht op gratis uit bijvoorbeeld Duitsland komt, want er komen veel Duitse gasten op de parken, voor de Nederlandse zenders zal het volgens mij aanvoer via de glasvezel zijn. Het meest wat ik jammer vindt is dat de eigen zenders waar 3 films per dag op uitgezonden werden, waren leuker dan Film1, al wordt het laatste volgens mij ook niet meer door gegeven. -
Ik snap er echt helemaal niets van, Google, maar hoe zoek je dan? Hoe kan ik bijvoorbeeld met de camera van mijn mobiele telefoon een afbeelding laten zoeken, want ik zou niet weten hoe is anders moet zoeken? Blijkbaar weet ik veel dingen niet wat Google nog meer kan dan enkel op woorden zoeken en vertalen.
