Miauw
Lid-
Items
3.422 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
4
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door Miauw
-
Ik weet niet of je met de regels van het Commissariaat voor de Media bekend bent, dan met name lokale omroepen? Die moeten allen een programma bepalend orgaan hebben, moeten een afspiegeling van de regio waar ze zich op richten zijn, de programma's moeten tussen 7 uur in de ochtend tot 23 uur in de avond voor 50% gevuld zijn met cultuur, nieuws, lokaal gebonden programma's en dergelijke zijn, de overige 50% mag muziek zijn, reclame telt daarin niet mee. Voor menig lokale omroep is dat onhaalbaar, men probeert lokale omroepen in streek omroepen over te laten gaan, probleem wat dan onstaat is dat de adverteerders afhaken die lokaal gebonden zijn, want dat is naast te duur, een te groot gebied. Vergeet niet dat DAB+ tijdelijk door de overheid gefinancierd wordt, dat moeten de lokale- en streekomroepen later zelf gaan betalen, dat gaan ze niet redden met de omroep bijdrage die uit de belastingen vandaan moet komen. Het is goed dat FM zenders van meestal Broadcast Partners uit de lucht getrokken worden, er is ooit een type keuring geweest, maar ik heb zenders gezien die volledig zwevend gebouwd waren, waarvan je achter je oren gaat krabben hoe die op de markt gekomen zijn. Via DAB+ zijn zenders niet meer in eigen beheer, misschien is dat maar beter ook gezien er veel geknoeid aan diverse zenders is (geweest). Wat ik begrepen heb gaan de DAB+ zenders van Broadcast Partners komen, dat voorspelt niet veel goeds, tenzij elke zender apart gekeurd zal worden. Veel commerciële zenders hebben weinig tot geen verplichtingen, de kosten zijn wel een heel stuk hoger i.v.m. commercieel. De kavels die beperkingen hebben gaan goedkoper via de veiling van de hand, en ook de kwaliteit tussen lokaal, regionaal en landelijk zit qua bitrate een behoorlijk verschil. Ik hoor en zie dat mensen steeds meer voor hun eigen muziek zorgen, daar zijn voldoende middelen voor, in de auto staat vaak de radio bij FM via RDS op file of spookrijders ingesteld, zelfs het nieuws wordt steeds minder gevolgd. Het nieuws kan je binnen no-time van de diverse nieuwswebsites vinden, websites in overvloed, al springt er één goed bovenuit. Radio als TV moeten concurreren met (gratis) streamingsdiensten, dat was er voor internet nog niet zo goed beschikbaar was een ander verhaal. 1 persoon kan slechts 1 radio zender, TV zender of streaming luisteren dan wel bekijken, het aanbod is zo enorm hoog en behoorlijk plat dat mensen tegenwoordig een hoop andere dingen doen, want men is niet meer afhankelijk van radio en TV met de mogelijkheden van vandaag, of eigenlijk veel eerder. Ik denk dat de vrijgekomen frequenties op de FM band eerder aan commerciële doeleinden geveild zal worden dan aan DAB+, anders levert dat de schatkist te weinig op. Regionale omroepen dat op provincie Zuid-Holland na eigenlijk allemaal provinciaal zijn redden het met een veel grotere omroep bijdrage uit de belastingen veel makkelijker met reclame die voor een groter gebied wel interessant is makkelijk, die kunnen betaalde krachten inzetten. RTV Noord-Holland en AT5 moesten ooit fuseren, dat lukte niet, waardoor AT5 de commerciële weg ingeslagen is, echter is het "dorp" Amsterdam wel wat groter dan menig andere gemeente, daarbij heb je ook mensen die Amsterdam ontvlucht zijn, maar toch graag naar hun zender willen kijken, al heb je ook dagjesmensen die het leuk vinden om te zien wat ze herkennen. Ik zie DVB-T2 op de NPO na, dus Digitenne, ook op een gegeven moment verdwijnen, er zijn veel andere mogelijkheden, maar of men voor pulp zenders betalen wilt, dat zal de toekomst uitwijzen die dichterbij is dan men denkt. Digitenne wordt alleen maar duurder, KPN geeft geen cijfers, maar een volgende ronde Digitenne betwijfel ik of dat er werkelijk zal komen, veel mensen hebben aan de NPO zenders voldoende als ze in Nederland op vakantie zijn. CDS is niet voor niets steeds verder zenders in een pakket over het internet aan het aanbieden, er blijft steeds minder in de lucht wat voor een klein land als Nederland interessant is. Wat er met de vrijgekomen frequenties gaat gebeuren, ik weet het niet, voor telecom providers lijkt mij dat het te laag is om er snelheid over te halen is, wellicht dat er commerciële TV gratis aangeboden gaat worden, de adverteerders willen niet graag achter een betaalmuur zitten, dan kunnen er weer kavels geveild worden. Er is enorm veel aanbod, vaak veel van hetzelfde, wat moet men ermee? De toekomst die dichtbij is dan de men denkt zal het uitwijzen.
-
Het doel van lokale omroepen is een afspiegeling van de maatschappij zijn en deze te dienen, daar gaat veel in mis. Daarnaast is de bitrate op DAB+ veel te laag bij lokale omroepen dat het vaak niet om aan te horen is, afgezien of er een goede (hoofd) technicus aanwezig is. Een lokale omroep buiten de randstad zal tig keer beter beluisterd worden dan een lokale omroep in de randstad, in de randstad zijn het vaak kopies van Hilversum, daar is een lokale omroep niet voor bedoeld.
-
Bitrates van radiozenders die te laag zijn halen het niet bij hoge bitrates, tenzij je AM fantastisch geluid vindt. Oké, FM is wel wat anders dan AM, maar FM klinkt veel beter dan een lokaal radiostation met een te lage bitrate waar ze op aangewezen zijn, die kunnen qua kwaliteit niet de landelijke zenders evenaren, dan zijn luisteraars snel vertrokken.
-
Hoe vraag ik een 020 nummer aan in een niet 020 gebied?
Miauw plaatste een onderwerp in Mobiele, vaste telefonie en VoIP
Ik woon in een gemeente waar 3 netnummers bestaan, en zo groot is de gemeente waar ik woon niet. Als ik een 020 nummer zou willen die niet in de gemeente waar ik woon voor komt, kan ik dat ergens aanvragen? Via een normale aanbieder als bijvoorbeeld KPN, Ziggo en dergelijke zal het niet gaan, maar zijn er alternatieve aanbieders die niet zo moeilijk doen? Ik weet dat er wetten zijn, er zijn ook mazen in de wet, dus zoek naar mogelijkheden, niet onmogelijkheden. Het aantal vaste telefoonnummers neemt met de dag af, er komen steeds meer vaste nummers beschikbaar. -
IP telefoon vaste nummer meenemen naar andere regio?
Miauw reageerde op wanderer's onderwerp in Mobiele, vaste telefonie en VoIP
Doorschakelen kost toch extra naar je mobiele telefoon, of is dat inmiddels veranderd? -
IP telefoon vaste nummer meenemen naar andere regio?
Miauw reageerde op wanderer's onderwerp in Mobiele, vaste telefonie en VoIP
Dat was wel het geval, als het goed is hebben ze dat aangepast i.v.m. dat het te lang duurt voor het bij de juiste regio hulpverlener binnen komt. -
IP telefoon vaste nummer meenemen naar andere regio?
Miauw reageerde op wanderer's onderwerp in Mobiele, vaste telefonie en VoIP
Een 06 nummer hangt aan een zendmast, bij het bellen naar 112 (zelfs zonder simkaart) wordt ten allertijden met de sterkste mast (al is het van de concurrent) verbinding gemaakt, vaak geven smartphones de precieze lokatie door. Ik heb een aantal maal 112 moeten bellen, mijn smartphone geeft direct de exacte locatie door, dat kon ik op het scherm van mijn mobiele telefoon volgen. Ik heb GPS aan staan, maar het lijkt er ook op dat met diverse zendmasten de locatie ook nog eens door gegeven wordt. -
Hoeveel zin het heeft om een lokale dan wel streekomroep op DAB+ uit te zenden? Ik denk niets, kwaliteit is rond uit beroerd met zo'n lage bitrate, daarnaast is de reikwijdte te klein om het in de auto te beluisteren. De wekker- en keuken radio zal eerder op een landelijke zender afgestemd worden, ik de huiskamer zal een stream hoog uit opgezet worden. De meeste mensen hebben hun eigen muziek lijsten via een streamingdienst dan wel via MP3 opgeslagen staan, het enige wat nog misschien de moeite is, zijn de nieuwsuitzendingen en of de file meldingen. Radio gaat harder achteruit dan TV, maar TV zal er ook langzaam aan moeten geloven.
-
Advies voor CanalDigitaal decoder gevraagd (bijzondere wensen)
Miauw reageerde op Pasc66's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Ik dacht dat de M7 SAT801 een vrij simpel ding is, daar gaat een Canal Digitaal smartcard in. Op het afstellen van de schotel, worden zenderlijsten automatisch geladen bij verandering. -
Ik krijg al hoogtevrees als ik er naar kijk, heb ik met een trap al. 🙄 Ik gok dat je buren anders gaan klagen, of is het je eigen huis op de achtergrond?
-
Toch weer ingebruik genomen?
-
Enkele Ziggo kanalen weg op de dreambox
Miauw reageerde op michaelangelo's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Sky UK is toch ook niet gratis? -
Enkele Ziggo kanalen weg op de dreambox
Miauw reageerde op michaelangelo's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
De Ziggo Go app is toch ook een vorm van IPTV, dus ik denk het wel, echter heb ik geen abonnement op die zenders. -
coaxkabel naar connectbox stuk kan ik deze gebruiken?
Miauw reageerde op Hensat's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Hoewel daar wel een operatiewond zit, is de wond dicht en komt er zeker geen geluid uit. 😜 Ziggo wil geen verouderde apparatuur terug. Wil je het in de retourdoos terug sturen, dan zal je oude apparatuur eerst volledig in kleine stukjes moeten slaan voor je het in de retourdoos kan krijgen, kan je wel je agressie kwijt, daar hebben ze bij Ziggo dan weer goed over nagedacht. De NEXT, NEXT-mini en de zwarte modems willen ze met als je er Wifipots in bruikleen gekregen heb, wel terug hebben, dat moet zelfs, anders krijgt men de rekening. Ik heb voor iemand met een witte verouderde modem nog gebeld hoe die in het te kleine retourdoosje kon krijgen, met de witte router kunnen mensen leuk hun interne netwerkje opzetten kreeg ik te horen, alsof de doorsnee gebruiker daarop zit te wachten. De NEXT-mini moest met adapter en adapterkabel wel terug. -
Canaldigitaal verhoogt prijzen
Miauw reageerde op ceesv's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
De uitdrukking "Gooi nooit je schoenen weg voordat je nieuwe hebt." is hier volgens mij van toepassing. Proberen zoveel mogelijk van satelliet naar internet te verhuizen totdat er voldoende snelheid over het internet in Europa kan, dan stappen ze mogelijk pas van satelliet af. Sinds het door een Frans bedrijf overgenomen is, zit er weer wat geld om het wat langer uit te zingen die ze nodig hebben, de concurrentie als bijvoorbeeld NL-ziet bestaat al even. -
coaxkabel naar connectbox stuk kan ik deze gebruiken?
Miauw reageerde op Hensat's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Modems met routers gaan op een gegeven moment stuk, die hebben zoals elk apparaat niet het eeuwige leven. Moet je wel het modem van het stroom halen, anders kunnen ze het nameten en als ze de modem tegen komen, dan val je door de mand. Die zwarte modems zijn veel beter, de witte willen ze bij het opzeggen van het abonnement niet eens terug hebben, mag je zelf naar de milieustraat brengen, alleen de NEXT en NEXT-mini willen ze terug hebben. -
Nog niet geproefd, maar Old Amsterdam kaas is nep oude kaas, maar als het lekker is, zie ik het probleem niet.
-
Meestal is catering verpacht, zouden die restaurants en cafe's alleen klanten van een afgesloten Vrijhof binnen krijgen? Dat lijkt mij ook, want anders zouden mensen zonder kaartje naar het concert kunnen lopen.
-
Het is een kruising tussen een normale patatzaak en McDonalds, en voor als je haast hebt kan je het meestal binnen het uit de muur trekken, maar daar ligt meestal geen luxe zoals je het beschreven hebt in. 😉
-
Ik denk dat de catering verpacht is aan de hoogste bieder, daarnaast kan een ondernemer het dacht ik van de belastingdienst aftrekken, wat blijft er dan onder de streep van deze bestelling over? Als particulier voel je je dubbel bitter na de rekening te hebben betaald, als die een keuze had, dan was de frituurpan zelf meegenomen.
-
Het is toch volledig commercieel, of zit er echt subsidie op? Ik zou het raar vinden als er subsidie op zo'n grote commerciële organisatie zit die ook in het buitenland actief is, terwijl meneer Rieu in een kasteel woont.
-
192TV niet meer op satelliet te ontvangen!
Miauw reageerde op Portuuno's onderwerp in Nieuwsberichten
Nederland is over het algemeen dichtbevolkt gebied, de meeste kabels liggen er of worden gelegd. Ziggo heeft veel oude gemeente kabelnetten in het verleden opgekocht die vrijwel overal liggen, door het upgraden kan het meer aan. De meeste huishoudens in Nederland hebben een ?DSL lijn door de koperen telefoonlijn die vroeger door de overheid die toen nog PTT was aangelegd gekregen, het is echter een ander verhaal voor de buitengebieden of daar glasvezel aangelegd wordt, dit komt niet meer zoals vroeger van de overheid. Spanje is veel groter dan Nederland, heeft neem ik aan ook veel meer afgelegen gebieden, dan zou je toch zeggen dat in ieder geval de overheid zenders daar te ontvangen moeten zijn, dan denk ik aan satelliet, want met DVB-T2 in landen met bergen en dalen is het een heel stuk lastiger dan in het platte Nederland. De UK is eigenlijk een zelfde verhaal, het is niet vergelijkbaar als het platte Nederland, die zijn zelfs vaak van gecodeerd TV op satelliet naar ongecodeerd TV op satelliet voor een deel overgestapt. De UK zit wel op een "beperkte beam" op de satelliet zodat een deel van Europa de grootste moeite moet doen om het te kunnen ontvangen, niet iedereen heeft als hobby een schotel groter dan 65cm te plaatsen, misschien 1 maatje groter, maar dan houdt het voor de meeste mensen in het algemeen wel op. Ik kan mij niet voorstellen dat veel zenders voor de UK van satelliet zullen afstappen, er zal via DVB-T2 niet voldoende ruimte zijn om al die zenders een plekje te geven, denk ik, maar ik kan er naast zitten. -
192TV niet meer op satelliet te ontvangen!
Miauw reageerde op Portuuno's onderwerp in Nieuwsberichten
Voor de kabelnetwerken hebben ze niet zoals in het verleden de aanvoer van CDS nodig, daarnaast zou ik niet weten waarom een zender nog aan CDS zou willen betalen als het overgrote deel, een ruwe gok 95% TV niet via de satelliet kijkt, dan blijven alleen de inkomsten van de abonnees over. Ik vergeleek het echter niet tussen 2 satelliet TV aanbieders, maar tussen TV kijken via satelliet via CDS en TV kijken via welke aanbieder die niet via satelliet doorgeeft, daar zit o.a. Canal Digitaal of Canal+ zoals het tegenwoordig heet ook bij. Satelliet TV voor thuis gebruik is door kabel, maar ook door ?DSL dat nu in glasvezel overgaat dan, als het al niet gebeurd is, enorm concurrerend voor CDS geworden, je kan zelfs via de vaste lijn, met name glasvezel alleen internet afnemen, daarnaast bijvoorbeeld NL-ziet en of de FTA Hans kanalen app gebruiken, eventueel naast de FTA zenders via satelliet, heb ik het nog niet eens over FTA DVB-T2 gehad, dat zijn allemaal legale mogelijkheden. -
192TV niet meer op satelliet te ontvangen!
Miauw reageerde op Portuuno's onderwerp in Nieuwsberichten
Als CDS zo door gaat komen ze wel onder de 100.000 abonnementen, de app via internet van Canal Digitaal zal denk ik wel toenemen, al zijn daar concurrenten genoeg die het goedkoper kunnen aanbieden. -
192TV niet meer op satelliet te ontvangen!
Miauw reageerde op Portuuno's onderwerp in Nieuwsberichten
Ik begrijp je vraag, ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb. Voorheen bestond er een STB-pakket, dat moest zonodig opgeheven worden en kon je naar een duurder pakket over, eerst nog het € 10,- pakket die niet zou stijgen, maar inmiddels, of beter gezegd al wat jaren terug wisten de meeste actieve gebruikers van dit forum wel beter. Wat ik bedoel is dat door het aantal zenders minder en naar deels naar SD kwaliteit gedegradeerd is, maar wel een idioot hoge prijs gevraagd wordt, dat het op een vorm van het oude STB-pakket is gaan lijken, echter dan wel voor een hogere prijs dan standaard digitale TV van Ziggo om maar een voorbeeld te nemen.
