Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Miauw

Lid
  • Items

    3.422
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

Alles dat geplaatst werd door Miauw

  1. Als ik het goed begrijp is een Seca3 smartcard zoals het onderhoud die naam aangeboden is, maar in werkelijkheid een Nagravision smartcard, maar kan die dan ook de Orca codering aan, dat is toch een heel andere codering, of haal ik nu 2 dingen door elkaar? Dat de kaart kan gaan trouwen is toch net als bij Sky ontvangers nu al het geval is?
  2. Ik zie CDS ter zijne tijd wel vertrekken, de SECA3 smartcard wordt nog steeds ondersteunt, alleen vervangen als deze stuk is, dus het is een twijfelachtige situatie. Men durft het niet aan de SECA3 smartcard uit te schakelen. Een deel van de footprint is zoals ik las nogal erg positief afgebeeld, daar maak je geen vrienden mee. Kan ik mijn smartcard met overname formulier met mijn M7 SAT801 nog verkopen? Mocht CDS ter zijne tijd van satelliet verdwijnen, ben ik benieuwd wat er op de Astra3 voor in de plaats komt, wellicht dat ik dat toch wat aan mijn Triple LNB van CDS ga krijgen. Mochten CDS Seca3 uitschakelen, dan wil ik graag mijn geld voor de gratis ontvangen apparatuur terug, zeker met de verzendkosten voor de schotel van nog geen € 5,-. 😂
  3. Hoeveel abonnees heeft CDS op dit moment? Particulier? Zakelijk? Ook de zakelijke markt gaat steeds meer op glasvezel over, dat is niet tegen te houden. Ik heb wel wat flinke schotels zien staan voor satelliet tv, vooral voor de oosterburen, Nederlandse zenders zijn zo eenvoudig met bijvoorbeeld DVB-T2 uit de lucht te halen, ik denk dat KPN ook wel het een en ander voor TV geregeld heeft, of een zakelijke DVB-T2 in gebruik heeft. Die ruim 1 miljoen klanten zullen er vast niet meer bij CDS zijn, ben benieuwd hoeveel het er nog zijn, maar ik denk niet dat CDS daar naar buiten over communiceert.
  4. Ik gok dat de SD zenders die ook in HDTV gecodeerd uitgezonden worden, de SD zenders uitgezet gaan worden, levert weer ruimte voor data op. Daarnaast zullen mensen die via SD zenders kijken, een mogelijke overstap naar een duurder abonnement overwegen.
  5. Dit gevoel heb ik ook, alles via de app van Canal Digitaal of Canal+ of hoe het tegenwoordig genoemd wordt. Data in het buitenland wordt steeds beter, ik heb sindskort 5G bij Hollandsnieuwe, alleen is het abonnement niet onbeperkt.
  6. Ik heb een oud 50% levenslange kortings abonnement, nou ja, zo lang ik niet opzeg, ben inmiddels € 4,99 maand kwijt, is € 1,50 stijging, maar het gebruik is tot nu toe laag door drukte. Ik meen ergens gelezen te hebben dat Disney+ ook onder HBO-MAX streams wilt laten lopen, moet het qua kosten niet verder omhoog gaan.
  7. Ik heb inmiddels diverse Humax ontvangers staan, dit is alleen voor de kabel en in mijn gebied, voor Ziggo bedoeld, op dit moment zit ik op ODIDO met apart TV-kastje, helaas zonder glasvezel aansluiting voor de stereo die dit wel heeft. Of mijn kabel afgesloten wordt weet ik niet, ik heb (nog) wel signaal, dan kan ik zolang het duurt een Humax ontvanger voor radio aansluiten, die heeft de glasvezel verbinding voor naar de stereo wel. Gezien hoe Ziggo bezig is, denk ik dat de SD-TV zenders er uit gaan die gecodeerd in HDTV aangeboden worden, dan hoeven ze ook niet steeds in de straatkasten te zijn, dat scheelt weer monteurs kosten.
  8. Xenos = Sonos, ik haalde even wat door elkaar.🤫
  9. Ik niet, maar mijn gevoel zegt van wel, het aantal M7 ontvangers wat op een tweedehands verkoop website staat, groeit enorm. Ik vermoed dat ze op de app via het internet wat ook in het buitenland continu verbeterd wordt gokken, dan hebben ze op een gegeven moment geen dure Astra satelliet meer nodig.
  10. De regering wil FM graag uitzetten, echter zie ik zoals je schreef dat nog lang niet gebeuren, het wordt verlengd tot er een omslagpunt zal zijn, of dat 2035 is, de tijd zal het leren. Ik woon in de randstad, vooral in smalle straatjes en hoge gebouwen denk ik dat het (nog) een probleem is. Denk bijvoorbeeld ook aan trams in de stad die hun stroom van de kabels halen, is dat niet te vergelijken als een vonken zender?
  11. Mijn moeder heeft twee Xenos boxen wat alleen via haar mobiele telefoon van zender te wisselen is, maar eenmaal de deur uit, kan via de knoppen van een box alleen hard, zacht, aan en uit bediend worden, dat is echter weer een andere app. Ik ben niet zo gek op apparatuur die van een mobiele telefoon afhankelijk is.
  12. Het zat er aan te komen, maar CDS wil haar klanten die met een smartcard nog over zijn niet in één klap kwijt, blijkbaar zijn dat er meer dan ze niet naar buiten uitdragen.
  13. Tja, ooit kon het op AM nog verder, maar mobiel internet en je hebt het voor het kiezen.
  14. Ik ben van mening dat DAB+ nog steeds niet geslaagd is, de meeste luisteraars luisteren van wat ik begrepen heb via FM, daarom willen commerciële radiostations graag FM en worden ze verplicht DAB+ erbij te nemen om daar het aantal luisteraars ophoog te krijgen i.p.v. dat ze op FM blijven luisteren. Op Zuid-Holland na, zijn alle regionale omroepen provinciaal, voor adverteerders die in een bepaalde regio actief zijn interessant, daarnaast zijn het betaalde krachten. Lokale omroepen worden gedwongen te fuseren naar streekomroepen, voor de lokale adverteerder totaal niet interessant, voor mensen die een lokale/streek omroep weten te vinden, want dat is ook een verhaal apart, is het maar de vraag of ze er naar zullen luisteren. Woon je aan de rand van een streek, waarom je het nieuws aan de andere kant van de streek volgen als je er toch nooit komt, woon je er middenin, misschien wat interessanter Geld komt (binnenkort?) niet meer van de gemeenten, maar direct van het rijk, het is maar hoe een streekomroep op e juiste manier met het geld om kunnen gaan. Het grootste probleem is dat steeds minder mensen naar TV kijken en radio luisteren, met (ook gratis) legale streamingsdiensten voor zowel TV als radio neemt het aantal kijkers en luisteraars al jaren af, het gaat steeds harder. Er is ooit een uitzending geweest, nou ja, uitzending is het niet echt te noemen, maar een aquarium via de TV kijken bleek ineens heel populair, daar kwamen ze achter toen het niet meer te zien was. Nu kan je met een smartTV vermoedelijk wel ergens op het internet een een aquarium vinden, maar heel wat jaren terug nog niet. Het internet is de klap voor alle omroepen van klein tot en met internationaal, nu helemaal met realtime nieuwsberichten, daar kan geen omroep tegen op. Er zijn mensen met een keuken radio, dat zijn er niet veel, meer zijn meer mensen met een wekkerradio, al gaat dat ook steeds vaker op andere manieren geluid maken dan radio. Media is niet meer wat er vroeger aangeboden werd, media is wat mensen zelf beslissen, daar kan geen enkele omroep tegen op. Wat mij al lange tijd opvalt is dat als mensen wat kunnen winnen zonder dat ze een lot hoeven te kopen nog kijken of luisteren, mijn wekkerradio probeert mij nog met "Lucht Radio" wakker te krijgen, ik weet niet eens welke muziek ik gehoord heb, wel dat als ik op het code woord voor een vakantie uitkering naar een attractiepark in Frankrijk kon winnen. Had ik het code woord tussen mijn bezigheden gehoord, zette ik direct de wekkerradio uit en had het via WhatsApp door aan iemand anders. TV, ik kijk wel terug wat ik gemist heb, al zie ik dat pas als ik de vragenlijst van een kijk- en luisteronderzoek in probeer te vullen i.v.m. dat ik daar punten voor verdien en dat om kan zetten naar waardebonnen om iets leuks voor te kopen. Het kort door de bocht geschreven, kijkers en luisteraars moet je (bijna) kopen in de vorm van een flinke beloning, of het lokaal, streek, regionaal, nationaal of internationaal is, het maakt niets meer uit.
  15. Ik begrijp aan de ene kant dat lokale omroepen in streekomroepen opgaan, echter is de voor een lokale adverteerder totaal niet interessant, daarnaast vraag ik mij af hoeveel zin het heeft om de hobby van mensen van lokale/streekomroepen te bekostigen. Het aantal mensen met een muziek streamingsdienst blijft groeien, geen vaak slap geouwehoer Is al sinds de opmars van MP3 spelers gaande. Is er geen binding met de luisteraar, dan ben je die kwijt, dat is wat steeds vaker aan de gang is, ook met TV en streamingdiensten. Mensen willen zelf kiezen, de mogelijkheid is er al aardig wat jaren, lokale/streekomroepen hebben daar geen grip meer op. Het is niet om het in de grond te boren, het is de keiharde realiteit, ook de regionale en landelijke omroepen hebben daar last van.
  16. Ik vind het persoonlijk jammer dat als ze radio en andere audio zenders doorgeven, dat niet standaard op het door Ziggo standaard geleverde NEXT-mini zit. Ik begrijp wat je bedoelt, in principe kan je de HDMI eerst naar een audio/video versterker laten lopen, die kan meteen het audio via de boxen van de versterker laten lopen, HDMI kan van de versterker door naar de TV. Als ik je goed begrijp, dan kan je zeg maar een doorlus HDMI tussen de TV tuner van de provider en de TV te plaatsen de audio er van afplukken, in welke vorm je dat hebben wilt, Klopt dat? Als de kastjes net als die van KPN waren, dus met een glasvezeldraadje, dan zou het wel zo prettig zijn, echter willen providers het liefst naar een TV app waar ook de audio op te beluisteren is. Kan een TV app niet in een audio/video versterker werken? Je zet mij wel even aan het nadenken, ik positieve zin wel te verstaan, dank je wel.
  17. Met het verkeerde beentje uit bed gestapt?! Ik heb het over de NEXT-mini, die heeft geen aparte digitale audio uitgang, dat hebben meer aanbieders met een apart TV kastje, alleen KPN heb ik als enige met een digitale audio uitgang op het TV kastje gezien. Ik weet niet wat je met verdacht bedoeld, maar als je het toch over flauwekul hebt, kijk eens in de spiegel.
  18. Ze zijn anders hard bezig DVB-C onaantrekkelijk te maken door eerst per 1 juli de minder bekeken extra pakketten er uit te gooien, per 1 oktober wordt interactieve TV via DVB-C niet meer ondersteunt, wat is het volgende om abonnees van DVB-C naar IPTV van Ziggo te krijgen, want het is best kort op elkaar?
  19. Het houdt mij lekker bezig, ik denk niet dat de kabel uit de straatkast getrokken is, zeker ben ik er niet van. Wie weet zit ik volgend jaar weer op Ziggo i.v.m. jaarlijks overstappen, als het dan nog niet uitgefaseerd is, wat ik dan nog niet verwacht. Ik heb nog geen datum gezien, maar dat het gebeuren gaat, dat gaat ze ongetwijfeld klanten kosten. Veel kasten komen bij oudere mensen vandaan, eenmaal nieuw in de doos. Deze mensen hebben vaak een CI module met smartcard in de TV zitten i.v.m. dat het makkelijker is met 1 afstandsbediening van de TV te kijken, die kijken eigenlijk nog steeds als vroeger toen je nog niet terug kijken kon, als is het de vraag hoe vaak je zoiets nodig hebt gezien het aantal herhalingen. Ik heb ook bij ouderen apparatuur opgehaald die op een NEXT of NEXT-mini (deels) zijn overgestapt, soms hebben ze voor andere TV's een module met smartcard er nog bij, die laat Ziggo alvast wennen aan de NEXT-mini terwijl ze niet weten dat DVB-C er uit eindelijk uit zal gaan, die weten niet dat de Humax ontvangers het interactieve gedeelte per 1 oktober einde verhaal is, best gemeen van Ziggo. Ik krijg ook nog wel eens andere apparatuur erbij, dan willen ze er van af, ik stort het toch bij de milieustraat af, kleine moeite voor wat ik gekregen heb.
  20. Dat is inderdaad een risico, het zal ongetwijfeld gaan gebeuren, heb nog geen datum gezien. Ik stap jaarlijks over, heb op dit moment ODIDO wat naar alle tevredenheid werkt, via een flinke aanbieding.
  21. Inmiddels heb ik aardig wat Humax ontvangers gratis opgehaald, de Humax ontvangers variëren van 5100 tot en met 5500. De 5100 gaan bij mij op wat onderdelen ma naar de milieustraat, zo ook oudere DVB-C ontvangers waarvan ik het bestaan niet een wist, zijn andere oude merken als Samsung. Van de 5200 types heb ik er als ik het goed heb genoeg, nog even testen, ook de 5300 types heb ik er inmiddels genoeg, echter ook nog testen, daarnaast heb ik een 5400 gekregen. Ik heb ook een 5500 gekregen, is een Humax ontvanger voor TV's die geen DVB-C aankunnen, heeft geen mogelijkheid voor een smartcard, of deze intern de commerciële HDTV zenders weergeeft is mij niet duidelijk, naast scart kan een TV ook met HDMI aangesloten worden. Weet iemand wat de specificaties van Humax 5500 zijn, of waar deze duidelijk te lezen zijn? Een aantal ontvangers hebben geen afstandsbediening of zijn slecht, maar door een aantal verder op te halen kom ik toch met wat mazzel goede afstandsbedieningen tegen. Of Ziggo nog aangesloten staat weet ik niet, ben een jaarlijkse overstapper, dus zit nu weer op glasvezel bij een andere aanbieder die met TV goedkoper is dan internet only. Toch probeert ik DVB-C Humax ontvangers wat bij elkaar te scharrelen, langzaam wordt alles compleet en zodra Ziggo weer interessant is, kan ik het een en ander aansluiten, de rest gaat naar de milieustraat, want niet alles is goed. Te veel is overdreven, anders kan ik straks niet meer door mijn huis lopen.😉
  22. Even ter correctie: Ik weet dat de NEXT-mini geen digitale audio uitgang heeft, bij de NEXT weet ik het niet, iemand enig idee? Daarnaast, is de TV-app van Ziggo op een audio apparaat te installeren, dan zou radio zonder de NEXT-mini gebruikt kunnen worden, indien dat gewenst is, iemand enig idee?
  23. Yep, that cat is me.😜 Inmiddels is ook duidelijk dat per 1 oktober het interactieve gedeelte van DVB-C uitgefaseerd wordt. Er kan nog wel met een kaart HDTV gekeken worden mits je smartcard actief is, al is dat bij de NPO ook zonder kaart het geval. Als volgende stap verwacht ik dat op DVB-C de SD kanalen van de Nederlandse commerciële zenders uitgeschakeld gaan worden, weer een stap om de al meer dan 59% die een NEXT(-mini) waarvan de cijfers een halfjaar terug al bekend waren verder te ontmoedigen. Ziggo wil van de Humax en andere niet NEXT(-mini) apparatuur af, wil elke TV aan een NEXT(een-mini) hebben, want dat levert naast de beperkingen meer geld op. De NEXT(-mini) kan UHD-TV (4K) leveren, al is dat enkel bij bepaalde uitzendingen zoals de Olympische spelen het geval was. Een detail, de meeste mensen hebben naar het openings en afsluiting programma gekeken i.v.m. dat het een show was, de rest bleek nogal tegen te vallen. Of de app van Ziggo UHD-TV (4K) kan leveren is mij onbekend, want zoals meer providers willen ze het liefst van de extra kastjes af, je betaald er niet voor niets iets extra voor, daarnaast is het kostbaar met heen en weer sturen als je jaarlijks naar een andere aanbieder overstapt. NL-Ziet met eventueel een schotel op de Astra 2, als je op een legale manier TV wilt kijken lijkt mij een betere optie dan een app van Ziggo. Al kan voor de publieke omroepen ook de Hans lijst gebruik worden, echter zit daar geen commerciële (meuk) bij. Wat ik mis bij de NEXT-mini is dat er geen (digitale) audio uitgang op zit waardoor radio via de NEXT(-mini) alleen met de TV aan geluisterd kan worden als je geen extra apparatuur aansluit om radio via internet te luisteren. Tot nu toe ben ik bij het TV kastje van KPN als enige een digitale audio uitgang tegen gekomen, Ziggo en ODIDO hebben het niet op hun moderne leen kastjes zitten. Een andere vraag is of men nog op radio zit te wachten met audio streamingsdiensten, waarvan je zelf lijsten kan samen stellen van wat je eigen smaak is. Ziggo is uiteraard niet gek, die wil klanten behouden, maar vooral voor de aandeelhouders meer geld binnen halen. Ouderen willen graag over het algemeen DVB-C in de TV met een smartcard, de TV bedienen met 1 afstandsbediening zoals ze dat gewend zijn, die veranderen niet zomaar, dat weet Ziggo ook. Toch probeert Ziggo ouderen aan de NEXT-mini te laten wennen, voor de extra TV's is er dan nog een module met smartcard, maar interactief is die niet. Als deze groep aan de NEXT-mini gewend is, zal denk ik de stekker uit DVB-C getrokken worden, de mensen die er niet aan de verandering kunnen wennen hebben denk ik na een periode pech.
  24. Als ik op een tweedehands verkoop website kijk, kom ik de laatste tijd veel M7 SAT801 ontvangers tegen, dat zijn Nederlandse aanbieders. Ongetwijfeld zullen daar kampeerders tussen zitten, ik denk ook steeds meer mensen die een goede internetverbinding in het buitengebied hebben gekregen.
  25. Met radiopiraten die op verzoek draaide waren ooit goed beluisterd, echter was er toen nog geen sprake van commerciële radio. De regels van een publieke omroep kan je heel eenvoudig overboord gooien door commercieel te gaan, nadeel is dat uitzendrechten een heel stuk duurder worden naast de vergunning die voor een commerciële omroep nodig is. Als je het over 6 FM zenders hebt, dan heb je het over een streekomroep, voor lokale adverteerders is dat te duur en niet interessant. Er is een eenmalige subsidie ter beschikking gesteld voor de start van DAB+, maar als men er geen gebruik van maakt, want ook daarvoor moeten extra uitzendrechten betaald worden. Broadcast Partners levert zenders, nou ja, iets wat er op lijkt, je moet maar niet de binnenkant van de kast bekijken, de tranen springen spontaan in je ogen van hoe dat een type keuring heeft gehad. FM gaat hoe dan ook uit, het heeft zeker in 2032 geen toegevoegde waarde meer, over kwaliteit tussen FM en DAB+ met een te krappe bitrate zou ik voor FM gaan, maar wie zit er op een zender met een klein bereik te wachten waarbij de oren van je kop gekletst worden, dan pak je zelfs bij landelijke zenders een eigen streamingdienst om van de reclame af te zijn. Ook lokale- en streekomroepen hebben geen toekomst meer, iedereen kan via het internet een eigen zender opzetten. Er zitten kosten aan, maar opzich valt dat mee. Het grootste probleem is dat ze niet meer in de berg met zenders terug te vinden zijn, met als veel andere omroepen die in die ene week dat er echt wat in een gemeente aan een feest is, mensen het proberen terug te vinden. Misschien is het nieuws je gisteren ontgaan, maar ODIDO gaat via 5G concurreren met kabel en glasvezel, wellicht dat een lokale- en streekomroepen in de berg met zenders nog te streamen is, die kwaliteit zal ongetwijfeld hoger zijn voor radio en TV dan direct bij KPN en Ziggo, want het is dat ze bepaalde zenders moeten doorgeven, maar dan zo minimaal mogelijk, en dan ook nog flink geknepen om de bandbreedte voor wat mensen willen kunnen gebruiken. Publieke lokale- en streekomroepen moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen, anders is het geen publieke omroep. Of dat nou leuk is of niet, het is al jaren zo, ik denk ook niet dat al die herhalingen zullen veranderen. Digitenne is nog iets tijdelijks, alleen de NPO zenders en de publieke regionale/provinciale omroepen zullen met belastinggeld in de lucht gehouden worden, voor het lokale nieuws zijn er websites en wekelijkse gratis kranten die vaak wel goed gelezen worden. Waarom zou men nog DAB+ en DVB-T2 publieke radio nog naast elkaar laten draaien? Het is dubbel en zinloos, het kost inderdaad te veel geld, dus lokale- en streekomroepen zullen nooit via DVB-T2 door gegeven worden, te duur en meer uitzendrechten. Via YouTube kan je een eigen kanaal met reclame van YouTube beginnen, want YouTube wil er ook geld aan verdienen. De huidige FM band zal ongetwijfeld voor andere communicatie gebruikt gaan worden, want waar vooral deze regering alles om draait is geld weghalen waar ze het weg kunnen halen, dus veilen die boel. Canal Digitaal heeft haar eigen strategie uitgestippeld, ik vrees dat satelliet op een gegeven moment afgestoten zal worden, er zijn te veel alternatieven die steeds beter worden. Ik ben heel benieuwd hoe ODIDO aan het einde van dit jaar 5G zullen inzetten, want data via de ether is goedkoper dan data over kabels die naast ingegraven zijn en worden, ook nog concurrentie in zit, maar de hoofdhuurder het meeste voorrang heeft. ODIDO zegt onder de prijs van kabel en glasvezel te gaan zitten, wel met de vraag boven een gemiddeld huishouden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...