-
Items
358 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Hansen's prestaties
Rijzende ster (5/8)
Recente badges
-
Ja prachtig spul was er vroeger te koop, maar vaak heel duur als je de top wou hebben. Inmiddels is een en ander wel wat achterhaald voor compacte sulletje die vrijwel (bijna, maar dan moest je het echt met absolute top spullen van vroeger vergelijken) even goed presteren. Er is overigens dacht ik nog wel wat te koop. Zelf heb ik een Quad 33-303 gehad, dat was het summum onder de versterkerkers. Maar behalve de aanschafprijs in de 70er jaren van ca. FL 1000,= moest je na een jaar of 8 wel de elco's vervangen. Ik heb dat 2 x gedaan en 1 x een complete revisie laten doen.( € 450,=). Had ook een draaitafel met een Stanton element, waarvan het naaldje alleen al Fl. 120,= was. Maar om alles er uit te halen had je boxen nodig die dat konden weergeven en een 3 weg systeem dat aan die waarde voldeed liep zeer in de papieren. Bovendien nam dat nogal ruimte in beslag en je kon ze niet zomaar ergens wat wegstoppen. Uiteindelijk heb ik de boel aan een liefbeer verkocht ( leuk detail, hij kwam aanrijden in een oude Saab). Voor het geld heb ik een goede Sony loudspeaker bar met sub. gekocht en daar ben ik zeer tevreden mee. De hoge tonen die vroeger uit mijn KEF speakertjes kwamen kan op mijn leeftijd al lang niet meer horen.
-
Loont investeren in blue ray apperatuur nog de moeite?
Hansen reageerde op sattv4iedereen's onderwerp in Audio/TV/Mediaspeler apparatuur
Ja dank je wel voor het respect en ik doe mijn best. -
Loont investeren in blue ray apperatuur nog de moeite?
Hansen reageerde op sattv4iedereen's onderwerp in Audio/TV/Mediaspeler apparatuur
Ik maak al 15 jaar of zo bestanden op Bluray "Verbatim BD-R 25 GB 6x", die kan je nu al voor € 40,= per 50 stuks kopen. De opnames komen van Ziggo DVB-C en of diverse satellietzenders. Ik schrijf ze weg van een Enigma 2 box, met DCC naar mijn Laptop waar ook DVR-Studio HD 4 opstaat. Dat is (was) eenmalig ca. € 80,=. Met dat programma kan je 1 op 1 de bestanden op Bluray schijven branden. De bestanden worden natuurlijk wel eerst ingelezen, maar daarna in pressies de zelfde kwaliteit als het origineel op de Bluray gezet. Dus met een eenvoudige PC of laptop staat een bestand van ca. 10 GB in ca, 40 minuten er op. (eerst even begin en einde instellen van de file en een Shapter maken). Ik doe dit met Films, Opera's e.d. die ik voor later nog eens wil zien. Mijn ervaring met houdbaarheid is zeer goed. ( Voorheen werkte ik met DVR-R of DVR+R van Taiyo-Yuden, JVC en of Verbatim en de schijfjes daarvan zijn na ruim 30 jaar 100% in orde.) Ook met de Bluray is dat zo. Je moet er wel op de juiste manier mee omgaan. Ik weet dat deze werkwijze eindig is, maar dat ben ik ook, nu 81. -
Het eerste antwoord van Mojo op mijn melding was gewoon heel duidelijk en juist. De tuner moet ook multistream kunnen ontvangen en per fabrikant kan dat verschillend worden beschreven met symbolen, maar echte wol is pas wol als er 100% scheerwol staat.
-
Ik heb gemerkt dat niet alle s2x tuners alles kunnen ontvangen. Zo kan ik met mijn Zgemma H7 alle Franse en Italiaanse s2x zenders goed ontvangen. Maar met mijn Gigablue UHD Quad 4K Pro slecht een gedeelte. ( Die zie bv. ook de Bulgaarse zenders op 16e niet). Ontvangst met Bigsat 5W-28,2E (13E in het midden) Nb. 16E via aparte Triax opstelling. OpenPli 9.2.
-
Verkocht via MP
-
Wegens overcompleet, in goede staat. Is ca. 1,5 jaar in gebruik geweest. Kan weg voor een redelijk bod. Ophalen of verzenden (pakketpost, alleen via Post NL)
-
Hansen wijzigde zijn profielfoto
-
Menu-instellingen-systeem-expert-hotkey. De cursor springt dan naar de juiste toets in de lijst. (was bij mij TV) . Met ok functie koppelen en uit de catogorie INFOBAR kies je "schakelen tussen tv/radio" dan opslaan met groene knop.
-
ARTE voegt de Nederlandse omroep NPO toe aan het Europese partnernetwerk
Hansen reageerde op de vrije fries's onderwerp in Nieuwsberichten
Heb hem aan boord, moest alleen nog stream 1 veranderen in 4, dank voor de hulp ceesv. -
ARTE voegt de Nederlandse omroep NPO toe aan het Europese partnernetwerk
Hansen reageerde op de vrije fries's onderwerp in Nieuwsberichten
Mijn Zgemma H7 ziet hem niet, raar wel een andere daar in FTA. Ga later eens wisselen met de GigaBlue Quad 4K Pro. Heb 9 satellieten waarvan 5W en 4,8E alleen op één box ( de rest zit dubbel met twin ). -
ARTE voegt de Nederlandse omroep NPO toe aan het Europese partnernetwerk
Hansen reageerde op de vrije fries's onderwerp in Nieuwsberichten
Arte F op 5°W is FTA. Ik kan daar Arte alleen gecodeerd ontdekken, wel verschillende France 1,2,3 en meer daar zowel gecodeerd als ongecodeerd haal ik daar binnen. Maarte Arte niet FTA. Er staat wel Arte tv en Arte nogmaals in de lijst dan met scannen maar daar kan ik niets mee. Quote -
ARTE voegt de Nederlandse omroep NPO toe aan het Europese partnernetwerk
Hansen reageerde op de vrije fries's onderwerp in Nieuwsberichten
Enige waar ik bij Arte D. een hekel aan heb zijn die ingebakken gele ondertitels. Vreselijk verpest het beeld enorm. natuurlijk kijk ik als het van origine Engels is naar Arte F. op 13 E en daar kan je als het bv. in een 3e taal is de Duitse ondertiteling uiteraard niet zien. Nb. Arte F is ook op 5W te ontvangen maar daar gecodeerd. -
ARTE voegt de Nederlandse omroep NPO toe aan het Europese partnernetwerk
Hansen reageerde op de vrije fries's onderwerp in Nieuwsberichten
Arte al 10 tallen jaren een van mijn favoriete omroepen. Nb. via de satelliet is Arte fr. (met een iets ander uitzendschema) op 13e te ontvangen met vaak de originele audio( keuze menu) met o.a. speelfilms. Wel is de bitrate daar wat lager, maar wel gewoon een prima HD beeld. -
Nog even over die kapotte lnb. Het viel me op dat daar in de kap een extra rond stukje plastic met profiel in zat. Dat rondje heb ik er uitgepeuterd (ging lastig vandaar de beschadigingen). Maar waarvoor zou dat er in zitten. Wie kan dat duiden, Sprietje?
-
Hij zit op 28,2 e daar is ruimte genoeg, 23,5e zit er naast.
