Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Hansen

Lid
  • Items

    358
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Hansen

  1. Ja prachtig spul was er vroeger te koop, maar vaak heel duur als je de top wou hebben. Inmiddels is een en ander wel wat achterhaald voor compacte sulletje die vrijwel (bijna, maar dan moest je het echt met absolute top spullen van vroeger vergelijken) even goed presteren. Er is overigens dacht ik nog wel wat te koop. Zelf heb ik een Quad 33-303 gehad, dat was het summum onder de versterkerkers. Maar behalve de aanschafprijs in de 70er jaren van ca. FL 1000,= moest je na een jaar of 8 wel de elco's vervangen. Ik heb dat 2 x gedaan en 1 x een complete revisie laten doen.( € 450,=). Had ook een draaitafel met een Stanton element, waarvan het naaldje alleen al Fl. 120,= was. Maar om alles er uit te halen had je boxen nodig die dat konden weergeven en een 3 weg systeem dat aan die waarde voldeed liep zeer in de papieren. Bovendien nam dat nogal ruimte in beslag en je kon ze niet zomaar ergens wat wegstoppen. Uiteindelijk heb ik de boel aan een liefbeer verkocht ( leuk detail, hij kwam aanrijden in een oude Saab). Voor het geld heb ik een goede Sony loudspeaker bar met sub. gekocht en daar ben ik zeer tevreden mee. De hoge tonen die vroeger uit mijn KEF speakertjes kwamen kan op mijn leeftijd al lang niet meer horen.
  2. Ja dank je wel voor het respect en ik doe mijn best.
  3. Ik maak al 15 jaar of zo bestanden op Bluray "Verbatim BD-R 25 GB 6x", die kan je nu al voor € 40,= per 50 stuks kopen. De opnames komen van Ziggo DVB-C en of diverse satellietzenders. Ik schrijf ze weg van een Enigma 2 box, met DCC naar mijn Laptop waar ook DVR-Studio HD 4 opstaat. Dat is (was) eenmalig ca. € 80,=. Met dat programma kan je 1 op 1 de bestanden op Bluray schijven branden. De bestanden worden natuurlijk wel eerst ingelezen, maar daarna in pressies de zelfde kwaliteit als het origineel op de Bluray gezet. Dus met een eenvoudige PC of laptop staat een bestand van ca. 10 GB in ca, 40 minuten er op. (eerst even begin en einde instellen van de file en een Shapter maken). Ik doe dit met Films, Opera's e.d. die ik voor later nog eens wil zien. Mijn ervaring met houdbaarheid is zeer goed. ( Voorheen werkte ik met DVR-R of DVR+R van Taiyo-Yuden, JVC en of Verbatim en de schijfjes daarvan zijn na ruim 30 jaar 100% in orde.) Ook met de Bluray is dat zo. Je moet er wel op de juiste manier mee omgaan. Ik weet dat deze werkwijze eindig is, maar dat ben ik ook, nu 81.
  4. Hansen

    Fransat hapert

    Het eerste antwoord van Mojo op mijn melding was gewoon heel duidelijk en juist. De tuner moet ook multistream kunnen ontvangen en per fabrikant kan dat verschillend worden beschreven met symbolen, maar echte wol is pas wol als er 100% scheerwol staat.
  5. Hansen

    Fransat hapert

    Ik heb gemerkt dat niet alle s2x tuners alles kunnen ontvangen. Zo kan ik met mijn Zgemma H7 alle Franse en Italiaanse s2x zenders goed ontvangen. Maar met mijn Gigablue UHD Quad 4K Pro slecht een gedeelte. ( Die zie bv. ook de Bulgaarse zenders op 16e niet). Ontvangst met Bigsat 5W-28,2E (13E in het midden) Nb. 16E via aparte Triax opstelling. OpenPli 9.2.
  6. Verkocht via MP
  7. Wegens overcompleet, in goede staat. Is ca. 1,5 jaar in gebruik geweest. Kan weg voor een redelijk bod. Ophalen of verzenden (pakketpost, alleen via Post NL)
  8. Hansen

    gigablue uhd quad 4k pro

    Menu-instellingen-systeem-expert-hotkey. De cursor springt dan naar de juiste toets in de lijst. (was bij mij TV) . Met ok functie koppelen en uit de catogorie INFOBAR kies je "schakelen tussen tv/radio" dan opslaan met groene knop.
  9. Heb hem aan boord, moest alleen nog stream 1 veranderen in 4, dank voor de hulp ceesv.
  10. Mijn Zgemma H7 ziet hem niet, raar wel een andere daar in FTA. Ga later eens wisselen met de GigaBlue Quad 4K Pro. Heb 9 satellieten waarvan 5W en 4,8E alleen op één box ( de rest zit dubbel met twin ).
  11. Arte F op 5°W is FTA. Ik kan daar Arte alleen gecodeerd ontdekken, wel verschillende France 1,2,3 en meer daar zowel gecodeerd als ongecodeerd haal ik daar binnen. Maarte Arte niet FTA. Er staat wel Arte tv en Arte nogmaals in de lijst dan met scannen maar daar kan ik niets mee. Quote
  12. Enige waar ik bij Arte D. een hekel aan heb zijn die ingebakken gele ondertitels. Vreselijk verpest het beeld enorm. natuurlijk kijk ik als het van origine Engels is naar Arte F. op 13 E en daar kan je als het bv. in een 3e taal is de Duitse ondertiteling uiteraard niet zien. Nb. Arte F is ook op 5W te ontvangen maar daar gecodeerd.
  13. Arte al 10 tallen jaren een van mijn favoriete omroepen. Nb. via de satelliet is Arte fr. (met een iets ander uitzendschema) op 13e te ontvangen met vaak de originele audio( keuze menu) met o.a. speelfilms. Wel is de bitrate daar wat lager, maar wel gewoon een prima HD beeld.
  14. Hansen

    LNB schade

    Nog even over die kapotte lnb. Het viel me op dat daar in de kap een extra rond stukje plastic met profiel in zat. Dat rondje heb ik er uitgepeuterd (ging lastig vandaar de beschadigingen). Maar waarvoor zou dat er in zitten. Wie kan dat duiden, Sprietje?
  15. Hansen

    LNB schade

    Hij zit op 28,2 e daar is ruimte genoeg, 23,5e zit er naast.
  16. Hansen

    LNB schade

    Heb hen uit elkaar gehaald en er is mechanisch niets aan te zien. Er zit ook geen vocht in. Ga er van uit dat er een elektronisch component kapot is gegaan.
  17. Hansen

    LNB schade

    Sprietje, die met de gescheurde kap heeft nooit zoveel signaal gegeven als deze. Ik denk dat ik er nog een paar koop en ze vervang op de lastigste satelliet posities van mijn opstelling en verder prettige jaarwisseling ook voor alle anderen toegewenst
  18. Hansen

    LNB schade

    Update, ondanks de reparatie (waar niets mis mee is zie foto) heeft 1 van de lnb’s het begeven. Had ineens o% signaal op alle verticale zenders op de 28,2 e positie. Heb maar eens een ander merk besteld en geplaatst, zie hier het resultaat. Niet alleen doen de verticale transponders het weer, maar er is een stuk beter signaal op alles. Nb. de lnb met natte vingerwerk er vlug op gezet, dus misschien kan het nog wat beter.
  19. Heb Teambleu 7.5 geprobeerd, maar ondanks dat die stabiel was toch weer terug naar OpenPli. Die vind ik met kop en schouders het mooist en ook handig i.v.m. de info in beeld met zappen met neutrale letters en symbolen. Had nog wel een probleem en dat was het slecht functioneren van het versneld kijken met de HDD. Dit ging zeer lastig, vooral met 16x en hoger. Afhankelijk van zender was dikt zelfs onmogelijk soms. Ik had nog een ander merk HDD en die geplaatst en geformatteerd, maar dat hielp niet. Maar ik ontdekte dat in het expert menu, onder gebruikers instellingen, onderaan "transcoding instellingen" staat (dat is nieuw voor mij, niet eerder gezien met andere boxen). Die stond op 500 kbps-480p- 25fps. Nadat ik 480p naar 720p had gezet was het probleem verholpen. Kan nu op alle snelheden voor en achteruit met de HDD op alle zenders. Nb. mijn HDMI instelling staat op 2160p auto 50-60 Hz.
  20. Dreeke, er hapert bij mij niets nu, alles werkt zoals het moet. Daar ben ik blij mee omdat ik het OpenPli image mooi vind en alle anderen (voor zover gezien) een stuk minder tot lelijk.
  21. Zoals al gemeld OpenPli werkt nu zoals het moet.
  22. Daar heb ik ook naar gekeken, die staat en moet staan op 2190p en auto 50/60 ... dat werkt prima met mijn Sony Bravia. Maar ik heb goed nieuws. Heb nog even gekeken bij de image flashen instellingen en zag dat daar nog wat mogelijkheden. Eerst de keuze tussen Sarthgap builds of Develop builds. Onder deze staan een aantal zip bestanden. Heb nu het bovenste zip bestand onder Sarthgap builds genomen en tot mijn verwondering en groot genoegen is het beeld helemaal in orde. Ook versneld heen en weer door de bestanden op de HDD werkt nu prima ( was ook beroerd). Wel allemaal bedankt voor de suggesties en aanbevelingen/opmerkingen.
  23. Tonskidutch, ja had ook al die indruk dat het een namaak OpenPli is. Ziet er wel net zo uit maar werkt niet helemaal goed. Zal dan maar een andere app er op moeten zetten. In de hoop dat het dan wel goed werkt. Ben alleen erg gesteld op de layout van OpenPli. Veel anderen ervaar is nogal als storend omdat ze dominant zijn. Het gaat bij mij om de uitzending en niet om toeters en bellen er in.
  24. Met de kabeltuner(s) heb ik nogal eens een schokkerig beeld met snelle bewegingen zeer hinderlijk te zien. Dit bij o.a. de NPO zenders (Ziggo). De beeldkwaliteit is na de nieuwe zender indeling van Ziggo nogal wisselend maar het schokkerige beeld heb ik niet op mijn andere (Zgemma H7s) ontvanger, op de kabeltuner met de zelfde uitzending. Ik heb er OpenPli Develop in. (OE Versie Hardknott 3.3.6). Is hier een oplossing voor.
  25. Hansen

    Zgemma H7c

    Is verkocht.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...