Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er is al veel over geschreven, maar kom toch een probleempje tegen die ik zo 1-2-3 niet kan plaatsen. Ik zal ongetwijfeld wat fout doen.

Ik krijg de dreambox niet gemount aan een map op m'n Fedora bakkie. De volgende regel gebruik ik hiervoor:

mount -t cifs //192.168.1.169/home/robbieuutgrunn/tmp /mnt/server1 -o username=robbieuutgrunn,passw=dreambox,ro

voer ik deze regel uit in telnet, dan krijg ik de melding "mount: Mounting //192.168.1.169/home/robbieuutgrunn/tmp on /mnt/server1 failed: No route to host"

* ik kan de pc gewoon pingen

* iptables zijn gestopt.

Iemand een idee?

greetz...

As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons.

500 + 7000 + 7020 = a lot of fun

Geplaatst:

doe je dat niet verkeerd om ? betreffende de syntax:

mount -t cifs -o username="BLABLA",passwort="PASWOORD" //IP-Adres van Computer/gedeelde_map /Mountpoint_op_DM

chiao

Fat Freddy's Drop

Bohannon

Geplaatst:

hmm... smile nu krijg ik:

mount: Mounting //192.168.1.169/home/robbieuutgrunn/tmp on /mnt/server1 failed: Connection refused

As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons.

500 + 7000 + 7020 = a lot of fun

Geplaatst:
Code:
127.0.0.1	localhost.localdomain		localhost10.0.0.65       DM702010.0.0.138      SpeedTouch10.0.0.153      svr110.0.0.149      simone

effe je PC editen onder root login /etc/hosts

alsook je share duidelijk aan die loginnaam en paswoord koppelen

chiao

Fat Freddy's Drop

Bohannon

Geplaatst:

"/home/robbieuutgrunn/tmp" is ook geen sharenaam. Wat je nu doet is een mix van NFS en CIFS. Voor CIFS heb je /home/robbieuutgrunn/tmp een sharenaam gegeven en die moet je gebruiken.